Skrevet af: M C., 28. marts 2016 kl. 20.26
Hej.
Jeg har set reklame for flydende plænegødning (bionutria). Er der nogen der har erfaringer med dette og er det bedre end at bruge alm kunstgødning?
Skrevet af: Vibeke Dyrst, 28. marts 2016 kl. 20.49
Eftersom det her er et økologisk havesite, er det nok ikke her du vil se nogen anbefale kunstgødning i nogen afskygning, flydende eller ikke.
Hvad Bionutria angår, skriver de på hjemmesiden, mikronæringsstofferne i gødningerne er godkendt til økologisk brug, men ingen steder at gødningerne som helhed er godkendt. Om man vil bruge det, må nærmest være et samvittighedsspørgsmål.
Her gøder vi aldrig græsplænen udover, hvad nedfaldsblade, dyredops og regnorme kan levere.
Skrevet af: Mogens Madsen -Den Gamle Gartner, 29. marts 2016 kl. 8.35
du kan give plænen et tyndt drys genbrugsplads kompost det er bedre end kunstgødning
Skrevet af: H. Christensen, 29. marts 2016 kl. 17.06
Den billigste og langt den bedste græsplæne gødning er kompost .
Evt blandet op med noget sand, det gør det letter.
Jeg har brugt bionutria profesionelt og det er en ok gødning.
Men jeg var ved at falde ned af stolen af grin nå de skriver at man kan nøjes med en gang udbringning.
Det kan man kun med kompost eller anden organisk (dyre efterladenskaber) gødning.
Mvh
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.