Forum

Billig terasse og gangsti

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Bo G., 10. november 2015 kl. 11.52

Jeg går med planer om at lave en lille urtehave på omkring 20m2, hvor jeg vil bruge nogen sorte pallekasser til at dyrke urterne i. Der skal så være flisegang imellem, og der havde jeg oprindelig set på nogle pæne farvede fliser, men de er dyre!

Jeg går i øjeblikket og overvejer at bestille en fliseform og støbe mine fliser selv. De vil så skulle farves, og det gør ikke så meget, at farven ikke bliver helt ens, så det har jeg egentlig mod på.

Men! Er der nogen herinde, der har erfaringer med at støbe fliser selv? Eller har I et par ideer til en lidt halvbillig løsning til fliser mellem mine pallekasser? Urtehaven kommer til at ligge lige op ad vores gule murstenshus, så vi vil gerne have fliserne i gul/orange/rød og helst ikke grå.

1 af 12 Skriv nyt svar | Link

Skrevet af: Anonym bruger, 10. november 2015 kl. 13.14

Slettet af administrator 28. juni 2022 kl. 12.29.

2 af 12 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Bo G., 10. november 2015 kl. 15.49

Hej Frank. Mange tak for dit svar.
Jeg har set en plastikform, som man vil kunne bruge til at støbe flere fliser af variende størrelse med den kvadratmeter ad gangen.
Deg ser smart ud, og jeg har set en del videoer af almindelige mennesker, der bruger den.

Jeg er glad for at høre, at ideen ikke er helt dum. Min far var ret skeptisk i forhold til selv at støbe fliserne. 😊

3 af 12 Skriv nyt svar | Link

Skrevet af: Anonym bruger, 10. november 2015 kl. 16.23

4 af 12 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Bo G., 10. november 2015 kl. 17.53

Ja, det var lige. Den jeg havde set, men bare i firkanter. Det ser umiddelbart smart ud.

5 af 12 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 10. november 2015 kl. 18.08

Struktur er fint - men det glæder også alger med lidt struktur. Det er jo derfor man skal undgå at højtryksrense fliser. Ak ja, jeg har såmænd i 1972 støbt rigtig mange kantsten i 1 l mælkekartoner. Dem har jeg endnu ved vores brændeskur
Ingeborg

6 af 12 Skriv nyt svar | Link

Skrevet af: Anonym bruger, 10. november 2015 kl. 20.45

7 af 12 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tine Horsum, 11. november 2015 kl. 18.41

Spar penge: Køb en opvaskebalje og støb fliser i den. Der findes pigment (farvestoffer), i dit byggemarked, de sælger det til puds, men det kan sagtens bruges til det andet. Det er dog jordfarver.

Mvh
Tine- fhv kunstmaler

8 af 12 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lone Thomsen, 11. november 2015 kl. 19.51

Arla laver faktisk 1,5 l mælkekartoner 😀

9 af 12 Skriv nyt svar | Link

Skrevet af: Anonym bruger, 11. november 2015 kl. 21.59

10 af 12 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: A O., 11. november 2015 kl. 22.35

Hvis du meget gerne vil støbe fliser - så skal jeg ikke tage glæden fra dig.

MEN hvis du er bare det mindste i tvivl om du orker - så kig på DBA efter "gratis fliser" - "fliser afhentning" - "havefliser afhentning"
--- eller guloggratis.

Der er rigtigt mange som har brugte fliser til afhentning - det er som regel fliser som slet ikke fejler noget - de skal bare skiftes, fordi haven bliver lagt om.

Du skal så bare skaffe transport bil // trailer - vupti.

Fliserne kan du jo lægge i et mønster med mursten på kant imellem/ med en stribe små chaussesten i nogen striber eller noget andet sjovt / pænt. Så bliver selv lidt kedelige fliser et spændende stykke have.

MVH A

11 af 12 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Bo G., 12. november 2015 kl. 13.31

Hej A!
Tak for dit input. Jeg har kigget efter genbrugsfliser, men jeg må indrømme, at jeg er lidt kræsen med farven. De skal være gule eller rødlige, og alle dem jeg har fundet er grå.

12 af 12 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Karna Maj, 13. november 2015 kl. 10.40

Jeg har ingen erfaring med at støbe fliser. Men hvorfor ikke støbe dem på stedet, så slipper man for at håndtre dem og lægge dem.

Nyt svar til emnet »Billig terasse og gangsti«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Prydhaven > Billig terasse og gangsti

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider