Forum

Sygdom i dahlia knold?

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Terese Jensen, 4. november 2015 kl. 19.04

Jeg har netop gravet mine dahlia knolde op for vinteren og en af dem se meget mystisk ud. Den har vokset og blomstret fint, men det ser ud som om der vokser et eller andet på toppen af knoldene. Jeg ved ikke om det er sygdom, men håber at der måske er en herinde der kan kaste lys over det?

1 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mogens; E., 5. november 2015 kl. 10.02

Det kan være en svampe sygdom, som kan smitte andre knolde. Jeg ville smide knolden ud.

2 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Henry G., 5. november 2015 kl. 10.06

Hej Terese for mig ser det ud til at din dahliaknold har haft en skade i løbet af vækstsæsonen, derfor er der dannet kallus for at lukke såret, det er ikke en sygdom. Hilsen Henry G.

3 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Terese Jensen, 5. november 2015 kl. 23.49

Henry, din forklaring virker plausible. Knolden har ligget i bedet med resten af mine dahlia og ingen af de andre knolde er "angrebet". De bliver alle opbevaret separate over vinteren (så jeg kan finde hoved og hale i dem til foråret). Så må jeg se om den vokser til næste år og/eller om den "smitter" de andre når de er kommet i jorden (hvilket jeg nu ikke tror at den vil gøre).

Tak for jeres input.

Nyt svar til emnet »Sygdom i dahlia knold?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Prydhaven > Sygdom i dahlia knold?

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider