Forum

Store Krukker – Indendørs

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Paw Havsager, 21. oktober 2015 kl. 18.10

Hej

Har købt nogle rigtig flotte petroleumsblå plastkrukker som skal bruges indendørs og den største er 140cm høj og nogle på 60cm.

Kunne godt tænke mig hjælp til hvilke planter som kunne bruges ??

Har tænkt på Blågræs (Elymus magellanicus) eller Sølvtråd (Calocephalus Brownii) ?? Men de kan vel kun bruges udendørs ??

Krukkerne er fra Elho : www.elho.com/71595/collection/our-collection/pure/pure-soft-round-extreme-high.html

1 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: ’Trine Petersen, 22. oktober 2015 kl. 8.45

Det her indlæg lugter lidt af reklame..............

Jeg ville nok normalt have gjort mig nogle tanker om hvilke planter der vil kunne passe i en krukke inden jeg køber den. Du skal have fat i nogle planter der er egnede indendøre, og nej, det er de to du nævner nok ikke - men du kan da forsøge.

2 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Paw Havsager, 22. oktober 2015 kl. 8.59

Nej, det er ikke reklame men er nogle krukker jeg har købt på et restsalg da det var farven som er vigtig, men ved ikke så meget omkring indendørs planter. Den ene skal stå på badeværelset og her tænkte jeg på en fredslilje. Den store skal stå i stuen med 4,5 meter til loftet, men her er klinker og gulvvarme så ved ikke rigtig hvad som kunne være godt, men synes blågræs kunne have været rigtig fint men det kan vel kun bruges udendørs, findes der andre blå/grå planter eller nogle det kan tåle gulvvarme ??

3 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: ’Trine Petersen, 22. oktober 2015 kl. 10.32

Ok, vi oplever bare tit at der laves et indlæg med "skjult" reklame.

Fredslilje vil være fin på badeværelset, det har jeg i hvertfald haft held med. Den trives fint i det lidt fugtige miljø.

Hvis krukken er 140 høj vil gulvvarmen nok ikke have så stor indflydelse, men du kunne evt. overveje at stille den på en krukkevogn. De fås i mange udformninger og så vil du dels få løftet krukken lidt fra gulvet, dels kunne flytte den rundt når der fx skal gøres rent.

Jeg er ikke superskarp til stueplanter, men jeg ville absolut satse på en plante der kan trives indendøre. Her skal du også tage hensyn til de lysforhold du byder planten. Hvad med at besøge et lokalt plantecenter og spørge? De må have nogle gode tips til hvilken plante der vil passe i den store krukke i din stue.

Nyt svar til emnet »Store Krukker – Indendørs«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Prydhaven > Store Krukker – Indendørs

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider