Forum

Bonicaroser

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Birthe Munck, 1. september 2015 kl. 10.30

Grundet omlægning af have , kan 25 - 30 Bonicaroser
afhentes. Hverdage mellem kl. 14 - 18.
Med venlig hilsen B.M. Kirke Såby

1 af 12 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Birthe Munck, 1. september 2015 kl. 11.26

Grundet omlægning af have, kan 25 - 30 Bonicaroser afhentes.
Hverdage mellem kl. 14 -18.
Med venlig hilsen B:M: Kirke Såby.

2 af 12 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Birthe Munck, 1. september 2015 kl. 11.29

Grundet omlægning af have, kan 25 - 30 Bonicaroser afhentes.
Hverdage mellem kl. 14 -18.
Med venlig hilsen B:M: Kirke Såby.

3 af 12 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: ’Trine Petersen, 1. september 2015 kl. 12.29

Ved du hvad det er for nogle roser? og hvad farve har de? Kunne godt være interesseret .o)

4 af 12 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Doris Møller, 1. september 2015 kl. 13.33

Hej Trine Petersen

Jeg går ud fra, at de oplysninger, du savner, er erfaringer med den rosensort, for information om sorten har du vel slået op?

Ellers er der f.eks. dette at finde på nettet:

www.planteskoler.dk/4/1433/7245/bonica-sart-rosa-leveres-barrodet-.aspx

Jeg købte 5 Bonica-roser for to år siden til en rosenhæk, som skal danne skillevæg mellem to rum i haven. Roserne egner sig virkelig til formålet. De er meget flotte og frodige. De bliver aldrig ”højbenede”.

Man kan læse sig til, at det er en sund og hårdfør sort, og det var også, hvad jeg oplevede sidste år.

Men i år har de godt nok fået stråleplet. Jeg tror, at årsagen er, at jeg i Mors dags-gave fik en lilla rose af sorten Rhapsody in blue, og den ser ud til at være meget modtagelig for dårligdomme. Og så smitter dårligdommene min fine rosenhæk af Bonica-roser. Øv!

Sammenfattende må jeg sige, at jeg er tilfreds med Bonica-roserne, men at jeg nok smider Rhapsody in blue væk. Så håber jeg, at stråleplet-problemet også forsvinder, når bare jeg fjerner alle syge blade fra haven.

Med venlig hilsen

Doris Møller

5 af 12 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 1. september 2015 kl. 14.47

Hej jeg har i mange år haft Bonica roser. Mine er lidt mørkere lyserøde, hvis jeg skal beskrive farven - mørkere end New dawn nærmest som Astrid Lindgren i farven. Mine godt blive godt 1 meter høje. En god rose!
Ingeborg

6 af 12 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: ’Trine Petersen, 1. september 2015 kl. 15.07

Tak for svar :o) jeg prøvede at google inden jeg spurgte men fik ikke rigtig nogle hits - hvem ved, måske der var tale om en tastefejl fra min side.

7 af 12 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Birthe Munck, 1. september 2015 kl. 15.27

Kære Trine Petersen
Bonicaroserne er hos os plantet som lav hæk ud mod vejen.(anbefalet af Torben Thim Rosenplanteskolen i Løve) Det er en fransk Meiland rose . ca. 1 meter høj ,sund ,blomstrer til frosten tager den.meget smukke blomster.Du kan i Politikens store bog om roser, af Mette Østergård se vores indkørsel på side 35 med roserne og Nepeta. Velkommen til at få flere oplysninger.
venlig hilsen Birthe Munck

8 af 12 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Freya Grossmann, 1. september 2015 kl. 16.20

Prøv også med en annonce på deljorden.dk

9 af 12 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: ’Trine Petersen, 1. september 2015 kl. 16.36

Tak Birthe. Det lyder meget tillokkende. Jeg tager lige målebåndet frem når jeg kommer hjem og vender tilbage.

10 af 12 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Birthe Munck, 8. september 2015 kl. 22.46

Bonicaroser er Afhentet så venligst slet indlægget. MVH. Birthe Munck

11 af 12 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Poul Hansen, 18. november 2015 kl. 19.17

Vil bare lige advare jer mod planteskoler.dk ved Kurt Struve som nævnes i indlæg #4.
Denne planteskole har en lang række af alvorlige kundeklager bag sig samt retssager og tvister.

Se mere på Trustpilot og læg især mærke til ejerens aggressive svar:
dk.trustpilot.com/review/www.planteskoler.dk

Jeg har selv været i kløerne på dem og er blevet overdænget med inkassotrusler selv efter at jeg havde sendt de de dårlige planter retur. Pas på med dem.

12 af 12 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Gartner Duun, 18. november 2015 kl. 21.47

Jeg vil nødig købe planter via nettet med mindre at det er en planteskole jeg kender godt . De få gange hvor jeg har gjort det er jeg blevet positiv overrasket men jeg har hørt om mange som er blevet skuffet og det er det som gør mig kritisk .
Jeg kan bedst lide at stå med varen i hånden og så vudere om jeg vil give det for den som det koster .
De værste bøller jeg har kendt til er Bakker i Holland .
Det er virkerlig discount det de sælger og sender ud til deres kunder . Det kan de ikke være bekendt.

Nyt svar til emnet »Bonicaroser«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Prydhaven > Bonicaroser

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider