Skrevet af: Ingeborg Hansen, 30. juli 2015 kl. 21.31
Jeg vil gerne lovprise min Mahognia rose. Den viste rose er 5 år gammel. Den tages ud af krukken og plantes i et beskyttet hjørne på friland før frosten sætter ind. Om foråret kommer den tilbage i krukken med ny jord. Den enkelte rose er smuk rosa de første 2-3 uger, hvorefter den skifter til limegrøn og først visner efter yderligere 2-3 uger. Den holder også fint som afskåret. Prøv den, hvis I kan li’ »forvandligsrosen«.
Ingeborg
Skrevet af: Ingeborg Hansen, 30. juli 2015 kl. 21.32
Når nu vejret ikke er til at nyde roserne udenfor, pynter de fint i små flasker fra kaffefløde.
Ingeborg
Skrevet af: Tine Horsum, 31. juli 2015 kl. 14.18
Den er smuk!
Den er hermed røget på min ønskeliste.
Men hvordan har den det med rådyr- eller rettere, kan rådyrene lide den?
Min nyplantede (i sidste måned) "New Dawn"- er ihvertfald beskåret lidt rigeligt...
Mvh
Tine
Der er midt i brombæroffensiven- men nu er der 100 kvm mere i haven! :-D
Skrevet af: Ingeborg Hansen, 31. juli 2015 kl. 16.20
Ja, jeg vil ikke tro at rådyr går efter skønheden, så mon ikke de også tager sig af denne rose. Vi har ingen rådyr!
Ingeborg
Skrevet af: Anne-Grethe Hansen, 31. juli 2015 kl. 18.17
Smuk rose Ingeborg, og dejligt med én der blomstrer så længe. Har den et andet navn end Mahognia rose ? Der kommer intet op når man googler den.
Hilsen AG.
Skrevet af: Ingeborg Hansen, 31. juli 2015 kl. 19.04
Tak fordi du spurgte. Jeg har husket rosens navn forkert. Dens navn er Magnolia Kordana.
Du kan finde den hos www.rosa-danica.
Undskyld det forkerte navn. Igen må jeg beklage, at man ikke kan rette eller redigere sine indlæg.
Ingeborg
Skrevet af: Ingeborg Hansen, 31. juli 2015 kl. 19.06
Ja, og endnu en gang. Der skal være punktum dk efter adressen.
Www.rosa-danica.dk
Ingeborg
Skrevet af: Anne-Grethe Hansen, 31. juli 2015 kl. 19.47
Tak for det korrekte navn. Jeg har fundet en rose, der må være "lillesøster" til din rose. Eller måske er det den samme, bare med et nyt navn :-)
floradania.dk/nyheder/seneste-plantenyheder/seneste-plantenyheder/plantenyhed/art/rosa-hybrid-infinityR-rose-evergreen/
Skrevet af: Ingeborg Hansen, 1. august 2015 kl. 12.02
Hej Anne-Grete
Nyt navn til den samme rose, går vist ikke. Det er heller ikke samme forædler, såvidt jeg kan se. Magnolia rosen ser også lidt anderledes ud. Den er større i blomsten. Oprindelig købte jeg den som en stueplante til dekoration til en konfirmation. Siden plantede jeg den ud - samme år og som skrevet, tager jeg den ud af krukken hvert efterår og graver den ned i et hjørne af haven. Jeg er i hvert tilfælde meget glad for den. Den blomstrer hele sommeren igennem - ellers er der heller ikke meget ved at have en rose i en krukke :-)
på sådan et strategisk synligt sted i hyggehjørnet på terassen. Nyresnerlerne har jeg haft held til at tage stiklinger af, som har overvintret i værkstedet, hvor der er en konstant temperatur på omkring 18-20 grader.
Ingeborg
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.