Forum

Sommerfuglebusk

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 21. februar 2015 kl. 17.43

Min selvsåede og omplantede sommerfuglebusk har stadigvæk fine skud og blade på mange sidegrene. Jeg har plantet den i en meget stor krukke og har regnet med at holde den nede i 1 - 1,5 meters højde. Nu er jeg i tvivl, for sådan som den ser ud nu, har jeg ikke stor lyst til at skære den ned. Hvad gør jeg?
Ingeborg

1 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tine Horsum, 21. februar 2015 kl. 19.37

Behold den da!
Sommerfuglebusk (Buddeleia)- kan nedskæres med 1/3 del af de gamle grene. Hvis den er for sor, bred eller i vejen. Som Søren Ryge siger det.

(Jeg har lige nedsavet min Forsythia/Vårguld- så den kommer ikke til at blomstre før om to år. Men så får jeg skovlen under brombær og nælder!)

Mvh
Pinny

2 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mogens Madsen -Den Gamle Gartner, 22. februar 2015 kl. 8.14

den blir´ for slasket hvis du ikke skærer den noget tilbage

3 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 22. februar 2015 kl. 16.11

I øjeblikket ser den ud som på billedet. Jeg har tidligere haft en Budleya "Black knight" - men den stod til sidst i skygge under nogle træer og blev ikke rigtig til noget. Den jeg har nu - eller retter de to som jeg plantede sammen i en krukke, er selvsåede fra naboen.
Min plan er at jeg ikke vil bruge penge og tid på sommerblomster i krukkerne, men at de nærmest skal passe sig selv. Derfor satser jeg blandt andet på denne buddleya, som skal stå på terassen, lige uden for vores "glasbur", så jeg kan nyde sommerfugle og insekter.
Jeg ved at den har en voldsom tilvækst. Men er det normalt, at den som min på billedet ikke har tabt bladene helt?
Ingeborg

4 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mogens; E., 22. februar 2015 kl. 17.19

Mine store sommerfuglebuske og naboens, har heller ikke tabt ret mange blade, for vi har ikke haft meget vinter i år. Din plante står også i en lun krog.

Nyt svar til emnet »Sommerfuglebusk«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Prydhaven > Sommerfuglebusk

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider