Skrevet af: Jens Ledet, 21. august 2014 kl. 15.35
Jeg skal have fundet mig nogle efterår/vinter planter til mine krukker udendørs.
Jeg er dog lidt på herrens mark over hvad jeg skal se efter.
Det jeg er nået frem til er buskbom og lyng. Men findes der ikke noget mere spændene til krukker?
Jeg kan ikke plante noget ud da jeg bor på 1 sal og har altan.
Mvh Jens
Skrevet af: Lis P., 21. august 2014 kl. 17.21
prøv at gå en tur og se hvad andre har i deres krukker,
selv har jeg Heuchera de kan stå i krukkerne hele året.
Skrevet af: Tine Horsum, 21. august 2014 kl. 17.59
Det kommer også an på, hvad du foretrækker: Stedsegrønt, blomster eller andet.
Asters kunne været i bud her i efteråret, og senere så hyancither eller tarzetter.
Selv har jeg krydderurter i en del af mine krukker, men jeg regner med at de skal plantes ud om ikke så længe. (Er de vinterhådføre er det er plus- dør de er det bare ærgerligt). Hyancinther er som regel ret vinterhårdføre (køb planter, der har stået ude ellers skal de vænnes til at stå ude, men de er ret hårdføre), men i de hårdeste vintre fryser de altså- og de mildere blomstrer de hurtigt af, men holder længere end indenfor.
Du kan også lægge forårsblomstrende løg i krukkerne, og så have hyacinther eller andet vinteren over. Bare vær opmærksom på læggedybden.
Held med det!
Mvh
Tine
Skrevet af: Anne Demant, 21. august 2014 kl. 19.27
det er vældig godt, som Tine foreslår, at have forårsløg i krukken også.
til at sætte "ovenpå" løgene vil jeg foreslå Skimmia og Bjergte som begge er surbunds og går fint sammen med lyng.
julerose og sukkertopgran er også flotte i krukker./ Anne
Skrevet af: Ingeborg Hansen, 21. august 2014 kl. 20.34
Jeg har stor glæde af lyng, Heuchera, små bitte Ene, og endelig noget festligt: julerose og Azalea, som godt kan tåle ned til et par frostgrader, hvis de står i læ. Jeg skifter gerne mine "Udstillinger på terassebordet i løbet af vinteren. Der findes også grene med skønne røde og gule farver.
Ingeborg
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.