Skrevet af: Tom Dk, 26. juni 2014 kl. 21.38
Hej - er der er der en rosen kender der kan se hvilken sort rose dette er?
På forhånd tak
Skrevet af: Tom Dk, 26. juni 2014 kl. 21.39
Her er et billede af en af blomsterne tættere på
Skrevet af: Henry G., 26. juni 2014 kl. 23.34
Hej Tom måske en Nina Weibull. Henry G.
Skrevet af: Ingeborg Hansen, 27. juni 2014 kl. 19.05
Hej
Jeg er også sikker på at det er en Poulsen Rose, forædlet i 1962 med navnet Nina Weibull.
Jeg har selv 35 meter med denne rose. De har stået der i over 40 år. Blev taget op mens kanten blev rettet op. På det tidspunkt kom der ny jord omkring roserne.
De blomstrer hele sommeren, dog med to højdepunkter i juni og igen efter 6-7 uger.
Jeg klipper løbende blomsterhoveder af. Det har jeg dog kun gjort de sidste 4-5 år. Jeg behandler dem måske lidt anderledes end andre. Jeg klipper dem ned om efteråret til 25-30 cm - og klipper ikke igen om foråret. Hidtil har jeg givet Animix rosengødning, men sidste år kom jeg halv omsat kompost på bedet - og de har ikke fået andet. De blomstrer ganske utrolig flot i år.
(Billedet er fra 2012).
En virkelig fin rose, som også holder længe i vasen.
Ingeborg
Skrevet af: Tom Dk, 28. juni 2014 kl. 7.44
Hej til jer begge - Jeg er helt sikker på I har ret. Mange tak for hjælpen :-) Tom
Skrevet af: Tine Horsum, 29. juni 2014 kl. 10.44
Det kan være "Superstar", som også er en Poulsen-rose.
Den er ret høj og rød. Og pæn.
Mvh
Tine- hvis roser nok er vilde
Skrevet af: Ingeborg Hansen, 29. juni 2014 kl. 12.12
Hej Tine
Superstar er en helt anden rose. Meget højere og kraftigere. Den er nærmest pink/orange og har store veludviklede blomster i stil med Queen Elisabeth rosen.
Jeg har en hybrid som er blevet til ved et tilfælde. En smadderflot rose med navnet "Lady Chatterly".
Mange hilsner
Ingeborg
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.