Skrevet af: E. Møller, 13. juli 2004 kl. 10.40
Har nogen af jer gode erfaringer i jeres haver med nogle af de gamle historiske rosensorter?
Jeg vil gerne have at de er ca. 1–1½ m. høje, ret stiv opret vækst, remonterer, dufter.
Glæder mig til inspiration...
Skrevet af: Jette Dresbøll, 14. juli 2004 kl. 18.44
En sikker succes er Jacques Cartier – den er sund og meget hårdfør, og den blomstrer, til frosten kommer
Skrevet af: Trine Petersen, 3. august 2004 kl. 21.18
Du skulle tage at prøve Comte de Chambord, som er en Portland rose. Den er lyserød, dufter helt fantastisk og passer i størrelsen. Og så er den rigtig sund. Jeg har i hvertfald rigtig gode erfaringer med den.
Prøv evt. at låne Politikens bog om gamle roser på biblioteket eller besøg rosenposten.dk, her er der masser af information og inspiration at hente.
Skrevet af: Helle-Sofie, 19. september 2004 kl. 0.15
Jeg kan også anbefale Mme Knorr, som ligner comte de chambord. Den er lidt lysere i løvet og har flere små torne.
Det er den rose jeg indtil nu har haft størst glæde af.
Helle-Sofie
Skrevet af: E. Møller, 20. september 2004 kl. 21.49
Efter mange og langvarige overvejelser, vågne nætter over bibliotekets rosenbøger etc. er jeg endt med at vælge følgende sorter at eksperimentere med: Jacques Cartier, hvid Jacques Cartier, Rose de Rescht, Blanc de Vibert og Salet.
Tak for jeres input!
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.