Forum

Kulsukker i stauderbedet

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Isabel Ries, 22. april 2014 kl. 16.54

Hjælp, hvad gør jeg?
Jeg har ved et uheld, og uden at vide, hvad det var, fået kulsukker i mit stauderbed.
Her har planten fået lov at brede sig et par år, indtil det pludselig er gået op for mig, at den mildes talt ikke er nem at komme af med igen. Jeg har gravet og gravet, og nu luger jeg hver dag hvert eneste nyt lille bladpar væk. Men lige meget hjælper det. Hver dag, når jeg kmmer ud, er der bare flere blade at luge.
Hvad gør jeg?

Vh Isabel

1 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Freya Grossmann, 22. april 2014 kl. 21.12

Skriver et indlæg på deljorden.dk, og ser om der er nogen, som kommer og henter den (hjælper dig med at fjerne planter til deres egen have).

Ellers er der jo fiberdug eller en sort sæk, du kan lægge over. Oven på sækken kan du lægge jord på og så noget, med lille rodnet ( eller stille et par blomster i potter).
Det virker i hvert fald mod elefantgræs hos mig. Og det er jo en noget kraftigere plante.

2 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren S Duun, 22. april 2014 kl. 21.44

Det er nok foder kulsukker du har fået indført og det er noget af en umulighed at få bugt med. Jeg tror ikke der er andet for at luge dem væk
Eller som Freja skriver dække med tyk plast, men plasten skal ligge længe, mindst et år . Hvis man sige noget positiv om kulsukker, så er den god til at tilsætte i komposten , da den fremmer omsætningen og og under opvæksten opsamler kalium . Har du eller andre kaniner er den en god foderplante . Du kan bruge den sammen med brændenælder ved at lave er plante udtræk , som du kan gøde med .

Nyt svar til emnet »Kulsukker i stauderbedet«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Prydhaven > Kulsukker i stauderbedet

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider