Forum

Ukrudt eller?

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Christina Bjørk, 8. februar 2014 kl. 19.55

Hej.

Jeg er meget besværet af denne ikke så store, men ekstremt aggressive ting, som jeg egentlig gerne ville vide hvad var.

Sommeren 2012 stod der lidt af dem i mit bed ude mod vejen, måske fyldte den en kvm.
De er søde at se på, meget bløde at røre ved, og de duftede noget så dejligt og meget kraftigt af nektar.
Så jeg lod den stå.
Nu i sommers fyldte de hele det bed, de har nærmest kvalt Vingaen, og prøver at kvæle min lyng. De har sendt rødder under havegangen og er således dukket op i 2 andre bede 5-6 meter væk. Rødderne er seje og træede, og ligger måske 10 cm under jorden.
Men andre ord, en rigtig satan. Skvalderkål ligner pt. en rigtig killing ved siden af.

Jeg skal af med den, men uden at grave mine bede helt op. Så jeg har planer om at starte tidligt, og tage alle de rødder jeg kan.

Men er der nogen der ved hvilken bandit jeg er oppe imod ?

Vedhæftede billede er fra midt juni, og på det tidspunkt er den i blomst og dufter.

Mvh
Christina

1 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: A.M. Lønbæk Planteskole, 8. februar 2014 kl. 20.01

Cypres-vortemælk.
Anne Marie

2 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Christina Bjørk, 8. februar 2014 kl. 21.33

Tusind tak A.M

Det er rart at vide hvad man er oppe imod, og det var ikke faldet mig ind at denne var giftig, men det kan jeg så jo se den er.

God aften

Nyt svar til emnet »Ukrudt eller?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Prydhaven > Ukrudt eller?

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider