Skrevet af: Henry Gregersen, 14. januar 2014 kl. 9.13
Er der mon nogen der ved om pilebladet pæretræ også bliver angrebet af de der rustpletter som andre pæretræer bliver ?
Skrevet af: Søren S Duun, 14. januar 2014 kl. 12.31
Det gør den ikke, jeg har fjernet ælle mine æbletræer i haven netop på grund æg sygdom, men både ugebladet pære og japanske pære blev ikke ramt af disse sygdomme . Så plant du bare sådan en .
Skrevet af: Søren S Duun, 15. januar 2014 kl. 21.37
Det var vist en ommer......jeg prøver igen.
Det gør den ikke, jeg har fjernet alle vores pæretræer p.g.a sygdomme
Men både pilebladet pære og japansk eller nashipære får ikke disse sygdomme. Så plant du bare pilebladet pære....
Skrevet af: Henry Gregersen, 2. april 2014 kl. 8.32
De er ret dyre, er der mon nogen der ved om man kan købe frø, eller om de kan formeres ved stiklinge ?
Skrevet af: Søren S Duun, 2. april 2014 kl. 15.20
Hvorfor ikke prøve at pode den på vildstamme . ?
Skrevet af: Freya Grossmann, 2. april 2014 kl. 17.30
Kan man pode den pilebladede pære på en alm. Pærestamme?
Hvordan smager pærerne?
Skrevet af: Søren S Duun, 2. april 2014 kl. 18.35
Man spiser ikke pærerne da de er nogle små hårde og kedelige nogle.
Det er mest for bladene at den dyrkes . På afstand kan den godt ligne et oliventræ .
Skrevet af: Freya Grossmann, 2. april 2014 kl. 19.01
Så må jeg finde på noget andet. Sidste år kom kun to pærer på mit træ, og de blev begge ødelagt af rust.
Skrevet af: A.M. Lønbæk Planteskole, 2. april 2014 kl. 20.53
Pilebladet pære og de andre prydpærer kan podes på alm vild pære. Frugterne er ikke til at spise. Nashi pærer smager derimod super godt.
Med lidt held kan man finde prydpærer som ungplanter, så er de ikke så dyre.
Anne Marie
Skrevet af: Søren S Duun, 2. april 2014 kl. 23.15
Jeg har podet nashi pære på vildstamme og når jeg kan så kan alle.
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.