Skrevet af: Birgitte Nielsen, 8. november 2013 kl. 9.55
Jeg har her i sensommeren/efteråret haft en høstanemone og en gul solhat stående i en krukke - høstanemonen står stadig med fine blomster. Kan de klare vinteren i krukken, eller er det bedre, at jeg planter dem i haven?
Birgitte
Skrevet af: Marie Louise Johannsen, 8. november 2013 kl. 11.54
Hej Birgitte
Jeg ville plante dem ud i haven. Frosten bliver for hård for dem i potten.
Mvh. Marie Louise
Skrevet af: Birgitte Nielsen, 8. november 2013 kl. 19.20
Hej Marie Louise
Det var nok det jeg tænkte :-) tak for svar!
Birgitte
Skrevet af: ’Trine Petersen, 11. november 2013 kl. 8.17
Jeg har gode erfaringer med at overvintre stauder i krukker, det kan godt lade sig gøre. Selv de sidste ret hårde vintre er der ikke en eneste der er gået ud.
Men når det kun drejer sig om 2 stk. ville jeg også vælge at sætte dem i jorden, det er den mest sikre metode. Jeg har over 20 krukker med stauder og buske, så det ville ikke være realistisk for mig at gøre det - og skulle din samling vokse kan du altså godt lade dem stå i krukkerne. .o)
Det vigtigste i den forbindelse er at krukkerne bliver sat et sted hvor nedbørsmængden er moderat. Jeg trækker mine ind under udhænget på terassen, det er nok.
Skrevet af: Birgitte Nielsen, 11. november 2013 kl. 21.41
Hej Trine ...
tak for dit svar ... jeg har jo tænkt at grave dem op igen til foråret og sætte dem tilbage i krukken - er der et bestemt tidspunkt, der er bedst?
Birgitte
Skrevet af: ’Trine Petersen, 12. november 2013 kl. 8.11
Hej Birgitte
Det ved jeg faktisk ikke, men jeg ville grave dem op igen så snart de begynder at skyde. Hvis du først sætter dem i jorden nu vil du sandsynligvis kunne tage hele potteklumpen op igen, for så når de ikke at 'skyde' rødder ud i den omliggende jord.
mvh
Trine
Skrevet af: Birgitte Nielsen, 12. november 2013 kl. 17.58
Håber på godt vejr en af de nærmeste dage, så de kan komme i jorden ... og så glæder jeg mig til at se hvordan de har det, når jeg henter dem op i krukken igen.
Trine - tak for de gode råd :-)
vh Birgitte
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.