Forum

Sommerfugle busk i oktober/ ukendt rose

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Trine Skou, 15. oktober 2013 kl. 20.16

Jeg er kommet til at beskære min sommerfugle busk igår ( oktober). Kan detskade/ødelægge min busk? Håber nogle kan hjælpe? Og så har jeg købt en masse roser fra en som ik kan huske hvad sort roserne er. Hvordan kan jeg se forskel på en buskrose og storblomstrende rose??? De er ret store/høje?? På forhånd tak. Vh Trine ( nybegynder i haven:-) )

1 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Elsebeth Brandenborg, 16. oktober 2013 kl. 15.57

Hej Trine,

Det er ikke det bedste tidspunkt at beskære sommerfuglebusken på. Det bedste tidspunkt er omkring medio april (når forsythiaen blomstrer). Man kan dog også gøre det nu, men busken er mere udsat for at få frostskader. Så det afhænger meget af, hvilken vinter vi får - i sær i februar-marts. Prøv at dække bunden af busken med en masse visne blade med lidt grangrene eller lignende over - så er der en chance for, at den skyder fint fra bunden igen.

Mht. roserne, så er det ikke mit ekspertområde. Men jeg mener, at buskroser har mange grene (som en busk) fra bunden, mens en storblomstrende rose måske kun har 2-3 grene, der udgår fra bunden. Under alle omstændigheder skal du nok bare plante den og så glæde dig til at se, hvad der kommer.

Held og lykke med det!

Elsebeth

2 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Maj-Britt B., 18. oktober 2013 kl. 10.58

Hejsa.
Jeg ville ikke være nervøs....
Min hvalp gnavede min sommerfuglebusk ned for 2 vintre siden, i december og den er nu kæmpestor ;-)

Nyt svar til emnet »Sommerfugle busk i oktober/ ukendt rose«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Prydhaven > Sommerfugle busk i oktober/ ukendt rose

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider