Skrevet af: Tove T., 23. maj 2013 kl. 18.30
Kan nogen foreslå mig en stærk, smuk, duftende og remonterende rosenbusk, ca. 2 m i diameter. Gerne hvid, creme eller sartrosa?
Med venlig hilsen Tove Lyng
Skrevet af: Mogens; E., 24. maj 2013 kl. 21.45
Nevada rosen bliver stor og flot med et hav af hvide blomster og er remonterer. Rosa Helena Lykkefund får samme størrelse med hvid/gule skønt duftende blomster, kan let opstammes, men er ikke remonterende.
Skrevet af: Søren S Duun, 24. maj 2013 kl. 22.09
Hej mogens
Jeg mener ikke at Nevada er remonterende, hos mig stod de ikke længere end 3 uger . Men hun kan også og skrive til torben Thiim løwe planteskole eller kontakte Hugo lykke lykke planteskole , de handler begge med roser. Helene lykkefund har jeg stadig det er en dejlig rose men blomstringen er bare alt for kort .
Hilsen Søren .
Skrevet af: Helle *, 25. maj 2013 kl. 19.45
Nevada er remonterende.
Hvis man vælger en remonterende skal man klippe den blomsterne af når de har tabt bladende, ellers bruger de energien på at lave hyben.
En anden rose du kan vælge er fex Armide. Men en rigtig god ide er at kikke på rosenposten.dk hvor du kan lave en avanceret søgning og få flere roser at vælge imellem.
Jeg kan feks godt lide fyldte roser, men andre kan bedre lide enkle roser der ligner vildroser.
Skrevet af: Tove T., 25. maj 2013 kl. 20.09
Mange tak for indlæg om roser. Venligst Tove
Skrevet af: Mogens; E., 25. maj 2013 kl. 21.33
Hejsa Søren.
Min gamle Nevada rose (omkring 25 år) har altid remonteret uden at der er klippet blomster af. Den får en kraftig omgang med ørnenæbet hvert 3. forår, ned til 2m. højde.
Helene Lykkefund dufter rigtigt godt, men du har ret, alt for kort tid. Jeg har 2 stk. som jeg har opstammet med 4 lodrette flettede stammer, så kronen er i 2 m. højde, det giver mange flere blomster.
Skrevet af: Søren S Duun, 25. maj 2013 kl. 23.26
Det kan være fordi jeg havde dem oppe ad et sydvendt hegn at de så blev mere eller mindre brændt af. Mine svigerforældre havde nogle stående i et gårdmiljø og de stod meget længere . jeg kan også huske at de drak meget vand.
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.