Forum

Hvorfor blomstrer syrenen ikke?

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Lisbeth, 2. juni 2004 kl. 16.51

Jeg har to flotte almindelige syrener, som står ved siden af hinanden, i håb om at de skulle danne en lille hæk. De er fine og friske i løvet, men den ene har overhovedet ikke blomster, den anden nogle få. Hvad er der galt?

1 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Karin, 4. juni 2004 kl. 13.32

Hej Lisbeth.

Er de blevet klippet på et tidspunkt?

Hvis de er kan der godt gå 3–4 år før de blomstrer igen.

MVH
Karin

2 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Susanne Jeppesen, 10. juni 2004 kl. 23.04

Til Lisbeth 2. juni: Der er meget stor forskel på syrener. Punkt 1 : Er de ægte?

Vilde syrener bryder sig ikke om at blive klippet, – ægte syrener skal nippes for at give blomster. Men man kan klippe dem for meget, man må kun klippe i de gamle grene, og lade de sidste 1–2 årige skud sidde, og lade dem danne ny blomsterstand til næste år.Men man skal nippe gamle blomster (når de er visne)af for at give energi til nye skyd.(Til efterfølgende 2–3 år)Det er en kunst at få pæne syren buske/ hække, idet man må vide alderen på hvert skud, med mindre man vil lade dem gro vildt. Alle klippe syrenhække giver kun blomster i toppen, hvor man ikke kan nå!

Jeg har en busk jeg arbejder på, den giver mange blomster til næste år. Du er velkommer at skrive til mig på
kjeldgaard@telia.com
Her flere gode råd om beskæring ag buske.

Nyt svar til emnet »Hvorfor blomstrer syrenen ikke?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Prydhaven > Hvorfor blomstrer syrenen ikke?

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider