Skrevet af: Alice Greifenstein, 14. maj 2013 kl. 22.12
Hvem ved, hvor man kan købe Peacock "Pinnups' Plant Supports"?
Firmaet er hollandsk, produkterne sælges i UK af et firma, som ikke sender til DK. Produkterne sælges også på enkelte planteskoler her i Sverige, men desværre er der udsolgt af netop den geniale plantestøtte, jeg søger.
Jeg vil gerne handle på nettet.
Jeg er helt klar over alt det rigtige, der er ved at bruge ris som plantestøtte, men det får jeg altså ikke gjort, og et rundt gitter, som gøres fast til 2 pinde i siden, og som kan skubbes op og ned er genialt og let at håndtere.
Venlig hilsen
Alice Greifenstein
Skrevet af: Anja Egeriis, 15. maj 2013 kl. 7.34
Har du prøvet at skrive direkte til Holland? Nogle gange kan producenterne lokkes til at sende direkte, så der sker da ikke noget ved at prøve :)
Er det Podington's, du har set på i England? Mange fede ting til opbinding/støtte - også lige præcis dem, som jeg kunne bruge til min peber-/chiliplanter...
Skrevet af: Philip L., 15. maj 2013 kl. 11.44
Prøv skriv til dem hvem der forhandler dem på nettet til salg i Sverige :)
De burde jo kende deres "kunder" :)
Skrevet af: Alice Greifenstein, 15. maj 2013 kl. 23.21
Hej Anja og Philip
Tak for jeres råd.
Ja, jeg har prøvet Podington, fik omgående et nydeligt svar, desværre negativt. De forhandler de plantestativer, jeg så gerne vil have.
Jeg har prøvet at finde det hollandske firma, desværre uden held.
Sidste år fik jeg planteskolen til at bestille de udsolgte stativer. Det tog meget lang tid, og da de kom, var det ikke den ønskede model, så det har jeg ikke mod på igen.
Venlig hilsen
Alice Greifenstein
Skrevet af: Anja Egeriis, 16. maj 2013 kl. 8.05
Skrevet af: Alice Greifenstein, 14. juni 2013 kl. 22.11
Hej Anja
Tak for linket. Jeg har et par gange øvet det hollandske, og det lykkedes i dag at få et (nydeligt) svar fra firmaet. Fragten til Sverige er uforholdsmæssig dyr, så jeg fik adressen på en svensk forhandler (Lilla Fiskeragaten...), men det viser sig, at de ligesom den lokale planteskole lige netop ikke har det ønskede gitter. Jeg må nok bestille det i efteråret på den lokale planteskole til levering næste forår. Det er simpelthen den bedste staudestøtte, jeg har brugt til dato.
Venlig hilsen
Alice
Skrevet af: Elsebeth Brandenborg, 15. juni 2013 kl. 6.41
Hej Alice,
Har du ikke et billede af de staudestøtter? Det kunne jo være, at der er flere af os, der er interesserede, og så kunne vi måske købe en lidt større mængde og deles om fragten - så bliver det ikke så dyrt.
Elsebeth
Skrevet af: Freya Grossmann, 15. juni 2013 kl. 7.02
Eller prøv at søge dem på Amazon.com.
Skrevet af: Elsebeth Brandenborg, 15. juni 2013 kl. 7.53
Hej Alice,
Så vidt jeg kan se, har de en dansk forhandler - Garta i Tilst. Jeg har kigget i deres online katalog, og på side 18-19 er der nogle staudestøtter. Men jeg ved jo ikke, om det er dem, du efterspørger?
Elsebeth
Skrevet af: Maj-Britt B., 15. juni 2013 kl. 10.34
Prøv at kig på dem her..... www.bh-froe.com/ZC/index.php?main_page=product_info&products_id=3226&zenid=a62191963f02a4776368849528e79458
Dem har jeg lige købt og de er super gode ;-)
Skrevet af: Alice Greifenstein, 16. juni 2013 kl. 11.13
Hej Maj-Britt, Elsebeth og Freya
Tak for jeres hjælp.
Jeg kan se, at Garta i Tilst forhandler det gitter, jeg ønsker, men desværre har de kun diameter 40 cm. Selvfølgelig kan det bruges, man køber bare nogle flere og kobler dem sammen, men det koster selvfølgelig. hele systemet er ret dyrt, men pengene værd.
Jeg kan desværre ikke fotografere vidunderne, da de er totalt skjult af silkepæoner, riddersporer, asters mm.
Hvis jeg ikke mirakuløst finder mit 60 cm gitter med sidefæste, så vil jeg prøve at købe det i Tilst.
Venlig hilsen
Alice
Skrevet af: Anja Egeriis, 16. juni 2013 kl. 15.18
Jeg tror desværre ikke, at private kan handle hos Garta - men de kan vel oplyse, om de har forhandlere af det specifikke produkt, mon ikke?
Skrevet af: Anja Egeriis, 16. juni 2013 kl. 15.29
Jeg var lige inde og snuse i Gartas katalog, og de har nogle der er 150 cm høje og 46 cm i diameter - så er det bare at finde en forhandler :)
Skrevet af: Alice Greifenstein, 22. marts 2014 kl. 18.20
Hej
Ja, så er det jo næste sæson, og jeg vil prøve at få staudeholderen hos den lokale planteskole.
Nu kan jeg fotografere den geniale staudeholder, og det er lykkedes mig at finde ud af, hvordan man lægger billedet ind.
Den rigtig gode holder er den allerstørste og med 2 støttepinde.
Og så kan man ellers bygge videre. Man kan få løse "dimser", som holderen passer ind i, så kun fantasien sætter grænser.
Selvfølgelig kan gitteret skubbes op og ned.
Venlig hilsen
Alice
Skrevet af: Anja Egeriis, 22. marts 2014 kl. 18.33
Fikst :)
Kender du denne model? Den skulle også være rigtig god - gør det dog ikke i blomster, så jeg har ikke selv prøvet den:
www.zinkbakken.dk/index.php/staudeholdere/spiral-staudeholder.html
Skrevet af: Freya Grossmann, 22. marts 2014 kl. 20.56
Jeg har skaffet nogle clips fra peacock, ved at søge på amazon.DE. De kan muligvis købes hos tyske planteskoler/havecentre.
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.