Skrevet af: Jeanne Maria Fjorback, 3. april 2013 kl. 22.21
Jeg har 2 meget store krukker jeg gerne vil plante et par træer i, men hvilke kan klare sig der?
Buskbom, men er der ikke alternativer? Gerne noget opstammet :-)
Pft.
Vh. Jeanne
Skrevet af: Søren S Duun, 3. april 2013 kl. 22.58
Hvad med en opstammet cotonaster eller paradisæble. Hvis det skal være stedsegrønne er der mange dværg enebær at vælge i mellem. Jeg selv har en sukkertopgran stående i en krukke i forhaven . Du må en tur på planteskolen og "ose" .
Skrevet af: ’Trine Petersen, 4. april 2013 kl. 7.54
Der er en del forskellige pil der er rigtig gode i krukker. Eller nogle af de små prydkirsebær. En del frugttræer er også fremavlet specielt til krukker. Og jeg har såmænd et birketræ i en krukke. :o) Det er et lille selvsået træ, som engang dukkede op i en potte med andre planter og som jeg så har haft i krukke i gennem mange år. Det bliver ikke stort, men er vel ca. 2 meter højt og giver et rigtig godt modspil til de mange krukker med stauder, buske og sommerblomster på terrassen. I øvrigt har jeg også både syren, sommerfuglebusk og dronningebusk i krukker - de klarer det også fint, men er selvfølgelig mere buskagtige end træer. Men måske en af de fine opstammede minisyrener kunne være et andet bud.
God fornøjelse med det. :o)
Skrevet af: Bente Madsen, 4. april 2013 kl. 10.05
Jeg har ikke selv gjort mig erfaringen, men min nabo har en japansk ahorn stående i en halv whiskytønde. Det har klaret sig i flere år og er efter min mening et fantastisk flot træ i potte. Det få jo også fine efterårsfarver. Desværre er de ret dyre i indkøb
mvh
Bente
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.