Forum

Foryngelse af ligusterhæk

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Martin Larsen, 4. maj 2004 kl. 13.07

Der har været flere spørgsmål til eksperterne angående foryngelse af ligusterhække. Man klipper ned til 5–10 cm sidst på vinteren, så skyder den igen og bliver flot og tæt.

Men: vores hæk er meget gammel og mange steder nærmest forvitret væk forneden. Kan en så gammel hæk også tåle nedklipning?

1 af 1 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Morten Thorup, 9. juni 2004 kl. 22.00

Hej Martin

Vi har en hæk af samme kaliber som din, den ser mildest talt lidt tør ud når man går den lidt nærmere efter. Da vi sidste år fik hund var vi imidlertid nød til at hegne haven ind. Det blev,langs omtalte hæk, gjort ved at jeg klippede den så langt ind som muligt og samtidig lod jeg toppen være(den er ca. 120 cm høj)Den var faktisk helt skalperet på siden. Derefter kunne jeg binde trådnet fast til de lidt tykkere grene. En sidegevinst herved er at den er begyndt at skyde rigtigt pænt, helt til bunden. Samtidig kunne man vel også godt fjerne de døde grene for at give lidt plads til de nye. Desuden har jeg gødet den flere gange med Binadan(hønselort). Jeg tror den bliver helt pæn.

Nyt svar til emnet »Foryngelse af ligusterhæk«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Prydhaven > Foryngelse af ligusterhæk

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider