Skrevet af: Peer S.H., 29. juli 2012 kl. 22.27
Hej
Jeg er nybegynder i havebassin sammenhænge, men har efter mange år fået mit store ønske om et spejlbassin opfyldt. Med spejlbassin mener jeg flg: et firkantet bassin lavet af jern. 13 cm dybt og måler 131 x 347 cm (+ kanter) med flad bund.
Nu er jeg imidlertid kommet i tvivl hvordan jeg gør. For jeg har 2 af disse bassiner som kommer til at ligge i forlængelse af hinanden med en lille sti imellem. Og for at have en overløbssikring på dem, er der lavet et hul, så alt der kommer over 13 cm dybde kan løbe af. Jeg har så lavet det, så overlæbet fra det ene bassin løber over i det andet, og overlæbet fra det andet kan ledes i kloakken. Dermed er de lidt forbundet (via et rør på ø=2,5cm.
Men hvordan sætter jeg et filter på, når jeg gerne vil have at det virker i begge bassiner. Og er det overhovedet muligt? Og hvor meget filter er der behov for, for at holde vandet klart? Der skal hverken fisk eller planter i, men det skal holdes kemikaliefrit, da mine hunde måske kan finde på at tage en tår ;-)
Jeg vil placere en vandkunstting i det ene bassin hvor der kommer til at risle vand ned ad. Kan der evt skjules et filter i dén?
Håber i kan hjælpe ;-)
På forhånd tak
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.