Skrevet af: Anja J., 3. juni 2012 kl. 11.27
Jeg fik en magnolie sidste efterår som desværre var blevet behandlet lidt hårdhændet da den blev gravet op. Stor var glæden så da de første blomster kom i foråret - desværre kom der så frost og i dag er der hverken blomster eller blade på træet. Hvis man skraber lidt i barken er den grøn, men det er som om den sidste frost har fået den til at gå helt i stå. Er der mon stadig håb for min magnolie eller er den ved at dø?
Skrevet af: Søren S Duun, 3. juni 2012 kl. 12.26
Det er svært at sige med 100% sikkerhed om den vil overleve. Der kan sagten være liv nu og så kan det ebbe ud. Sørg for at holde den med vand og næring, husk at den skal stå i sur jord , og så må tiden vise om den har klaret det. Du kan ikke gøre mere.
Skrevet af: Maj-Britt B., 3. juni 2012 kl. 21.44
Hej. Jeg har en helt ny lille Magnolia, som tabte alle de små fine blade ved frosten. Den så meget død ud. Nu skyder den helt fra bunden igen... Så der er håb !
Skrevet af: Søren S Duun, 3. juni 2012 kl. 22.06
Jeg havde en som hed Susan og den stod længe og så mærkelig ud og selvom den havde blade gik den til i løbet af nogle år. Nu har jeg en som hedder yellow river som ellers bliver forsømt og den gror som fik den penge for det . Så der er meget forskel på sorterne . Stjernemagnolierne er nok de mest hårdføre . Dette er min erfaring.
Skrevet af: Lise Sonne, 6. juni 2012 kl. 11.57
Jeg har helt andre erfaringer : har en Susan, som efterhånden er 3 m høj og er totalt fyldt med blomster hvert år. Til gængæld er jeg på min 3. stjerne magnolie, selvom jeg har plantet i læ og surbund forskellige steder i haven.... den sidste jeg har sat, ser dog ud som om den overlever. Yellow River plantede jeg sidste år og foreløbig ser den ud som om den har det fint.
Købte en meget lille Sieboldiana for en det år siden og den er efterhånden også ved at være etableret. Jeg har ikke gode erfaringer med at flytte magnolia, så prøver at undgå det.
Skrevet af: Søren S Duun, 6. juni 2012 kl. 12.19
Jeg har ikke selv en stjernemagnolie, men der står mange af dem i villakvarteret her, så hel vanskeligt kan de ikke være .
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.