Skrevet af: Solveig Andersen, 15. maj 2012 kl. 13.23
Hej!
Vil gerne høre erfaringer om planter i store krukker. Har tænkt at plante en udendørs palme i en krukke med en højde på ca 40 cm og en dianeter på 40 cm. Er det nødvendig at have en underskål under, bruger jeg på mine mindre krukker, for at begrænse udtørring.
Skrevet af: Fide R. Ibsen, 16. maj 2012 kl. 22.25
Hej Solveig.
Krukker på terrassen er bare en skøn ting. Mine vil bare rigtig gerne vælte i denne tid, og det er dyrt med terracotta :(
Runde krukker vælter nemt, det gør de firkantede ikke.
De skal vandes hver dag, selv om det regner, (tommelfingerregl, der kan bøjes lidt), da de ellers tørre ud, og tager længere tid at vande op igen.
Skal jeg på ferie om sommeren, samler jeg potterne, og lægger en siveslange ned omkring planterne, og så et timer-ur tilsluttet. Så får de vand :)
Jeg bruger ikke underskål..de blev knust da mine potter væltede første gang.
Jeg har en flot viftepalme i krukke på 35 cm/diameter, den giver så meget efter i vinden at den ikke vælter, men kartoffeltræet...Vælter hele tiden :(
Håber du kan bruge det til noget.
Mvh Fide
Skrevet af: Mogens Madsen -Den Gamle Gartner, 17. maj 2012 kl. 8.25
- brug plastik indvendig hvis du bruger uglaserede krukker - det begrænser fordampningen gennem siderne -
MM
Skrevet af: Solveig Andersen, 17. maj 2012 kl. 9.09
Tak for svar, glæder mig til at plante.....
Skrevet af: Anne Demant, 17. maj 2012 kl. 11.07
Det er også en god ide at lægge en engangskarklud (de der gule og lyserøde)udfoldet i bunden over hullerne inden du kommer jord i.
Der kommer ikke myrer i så.
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.