Forum

Slyngroser

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Anne-Grethe Hansen, 10. maj 2012 kl. 20.01

Jeg har lige købt en rosenbue til min kolonihave, og i hver side plantet en slyngrose. New Dawn-højde 3-6 m, og Grand Award- højde 2-3 m. Begge planterne ( som blev udplantet i går) er i god vækst og 30-40 cm høje.
Nu er mit spørgsmål så : hvor meget når de at vokse første år.

1 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren S Duun, 10. maj 2012 kl. 20.36

Alt efter hvor godt du passer dem vil de gro ca. 50-100 cm. Hvis du vander og gøder løbende med flydende gødning kan du få dem til at vokse mere men regn ikke med mere end det førnævnte .

2 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anne-Grethe Hansen, 10. maj 2012 kl. 21.40

Ok- tak. Så må jeg jo væbne mig med tålmodighed og glæde mig til et, forhåbentlig, større blomsterflor til næste sommer :-)

3 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren S Duun, 10. maj 2012 kl. 22.21

Det er på det 3 år at de når sammen og på 4 år ser det ud af noget mere. Rødderne skal også lige følge med. Husk at give dem vand her i de varme måneder .

4 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anne-Grethe Hansen, 10. maj 2012 kl. 22.34

Okay- så er det altså den helt store tålmodighed jeg må finde frem. Håber så bare, at det er nogle flotte roser, jeg har fundet. Jeg ved absolut intet om roser. Jeg tog bare udgangspunkt i, at de skulle være remonterende og med lidt duft.

Nyt svar til emnet »Slyngroser«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Prydhaven > Slyngroser

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider