Forum

Ødelagt græsplæne?

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Inge Hahn, 12. april 2012 kl. 17.16

Jeg har i flere år - efter råd fra det lokale grovvarecenter - givet græsplænen kalk om efteråret og svovlsur ammoniak om foråret, og derefter vedligeholdt med NPK-gødning. Det har givet en rigtig flot grøn græsplæne. Jeg har gjort det samme i år, men nu er der kommet store gule pletter fordelt over hele græsplænen. Jeg forstår det ikke, jeg mener, at jeg har gjort som jeg plejer, men noget er gået helt galt. Kan jeg gøre noget for at redde græsplænen??
Venlig hilsen Inge Hahn

1 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Jørn Petersen, 12. april 2012 kl. 17.40

Sådan ser en græsplæne ofte ud, efter en hund tisser i haven igennem vinteren, har selv en stor hund der laver dette på min græsplæne, men det foretager sig igen, og bliver grønt når varmen kommer, kan dette være grunden.?

2 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Inge Hahn, 12. april 2012 kl. 17.52

Vi har ganske vist en hund, men det har vi haft i alle de år, hvor jeg har behandlet græsplænen på denne måde, så jeg tror da ikke, at det kan være årsagen, men bare det fortager sig igen!!

3 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tom Andersen, 12. april 2012 kl. 19.09

En dygtig salgsteknik i dit grovvarecenter må man sige :-)

Kalken hæver pH - måske uden behov herfor - og svovlsur ammoniak sænker pH - og det er der jo så behov for, hvis du hvert efterår tilfører kalk. Så kører kasseapparatet jo fint!

Jeg ville føle mig snydt efter sådan et råd...

Prøv at vente på varmen og se om ikke det giver liv i pletterne og så få målt pH eller få taget en jordbundsanalyse i plænen.

Nyt svar til emnet »Ødelagt græsplæne?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Prydhaven > Ødelagt græsplæne?

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider