Forum

Havemuld/jord

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Doris Østergaard, 5. april 2012 kl. 11.53

Hej Min søn og svigerdatter som bor i Støvring by - får muligvis brug for noget havemuld inden ny græsplæne anlægges.

Hvor kan jeg købe noget (billigt) eller måske gratis få noget muld.

MVH Doris Østergåård

1 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Wencke Petersen, 5. april 2012 kl. 20.35

Hej Doris,
I Tønder kommune, kan vi hente det gratis på genbrugspladsen, hvor de også modtager haveaffald. Det er en meget god kvalitet og flittig brugt af haveejerne.
Mvh Wencke

2 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Doris Østergaard, 5. april 2012 kl. 22.55

Tak for svar fra Wencke Peterse - jeg har dog fået opyst at det ikke må være jord fra genbrugspladsen. Det er ikke "rigtig" muld bliver der sagt.

3 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mogens Madsen -Den Gamle Gartner, 6. april 2012 kl. 7.55

- sikke noget sludder - det en en udmærket muld - muld defineres som delvis omsatte plantedele -
MM fhv. gartner -

4 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mette Lund, 6. april 2012 kl. 8.53

Jorden fra genbrugspladsen er komposteret haveaffald. Vi fik at vide, at komposten var for kraftig til at dyrke direkte i, men man kan jo blande det op med den jord man har i forvejen, der må jo være jord på grunden i forvejen.

5 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Doris Østergaard, 6. april 2012 kl. 9.00

Tak for svar fra Mogens Madsen.
Dit svar er taget til efterretning - jeg vil bruge dit svar....overfor den gartner som skal anlægge ny græsplæne.
Mvh Doris Østergaard

Nyt svar til emnet »Havemuld/jord«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Prydhaven > Havemuld/jord

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider