På denne side finder du kommentarer til teksten Brug fiberdug til drivhusskygge. Hvis du vil skrive en ny kommentar, kan det være en god idé at læse teksten først.
Skrevet af: Trine Petersen, 30. oktober 2003 kl. 11.06
Jeg havde et par billige tynde solgardiner i overskud sidste sommer og de har siden gjort gavn som drivhus-gardiner. De er billigere og kønnere end fiberdug og lukker rigtig meget lys igennem, men skygger for den værste brændende sol. Jeg satte dem fast med klemmer og lagde en enkelt haveflise i bunden og de blæste aldrig ned.
Skrevet af: Jørgen Milton, 7. marts 2004 kl. 18.41
Fiberdug er et fint materiale, jeg hænger det dog op inde i drivhuset -i midten af drivhuset -(foran tomaterne), da jeg ønsker fuld sol og varme på agurk og peberplanter. Jeg har, som det sikkert kan forståes, tilplantet hele den ene langside med tomater.
Skrevet af: Thorbjørn Stenholm, 9. august 2007 kl. 13.57
Jeg har brugt fiberdug i flere år med godt resultat. Dugen er monteret på indersiden af drivhuset i wiree som er spændt på i rygkimningen og ned langs med siderne. Wirerne er yderligere sikret ved hjælp af øreskruer i de lodrette sprosser. Dugen skæres i passende strimler og monteres ved hjælp af tøjklemmer – helst af træ. Plastic klemmerne mørnes af temperaturen og varmen og solen. I løbet af sæsonen bliver dugene lidt nussede og til efteråret pilles de ned og kommes i vaskemaskinen.
Da dugen monteres i de vandrette felter i ca. 1 meter brede baner så kan placeringen af fiberdugen sagtens justeres i forhold til plantevækstens lysbehov.
At fiberdugen må have en – omend mindre – temperaturhævende effekt om foråret er jo heller ikke at foragte.
Skrevet af: B B., 4. maj 2010 kl. 22.34
Gode ideer til valg af gardiner til lyst/drivhus modtages gerne. De må godt være pæne og lette at trække for og fra, da vi også bruger huset til at sidde i .
Drivhuset er mærket Helios og har et areal på 13 m2.
Venlige hilsner
BB
Skrevet af: S. Madsen, 15. maj 2017 kl. 10.34
Man kan vel nærmest forestille sig, at man kan bruge hvide plastpersienner - så kan man jo regulere lyset :-) - men en anden og billig løsning; gamle hvide lagner sat op med tøjklemmer - indvendigt. Hvide bomuldslagner er gået lidt af mode, så hvis du ikke selv har, kan man købe i stakkevis i genbrugsforretninger til ca 5 kr/stk.
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.
Her er du: Forsiden > Forum > Kommentarer > Kommentarer til »Brug fiberdug til drivhusskygge«