På denne side finder du kommentarer til teksten Hvorfor taber min koreagran nålene? Hvis du vil skrive en ny kommentar, kan det være en god idé at læse teksten først.
Skrevet af: Ellen V Nielsen Rugvangen 7 Otterup, 12. september 2009 kl. 21.23
Hej, min Korea-gran som er plantet for fire år siden, har også de sidste par år tabt nåle, og kommet til at se dårlig ud, og ikke sætter nye kogler, den er sat i plænen i en rund bed med et lag sten over, dem har jeg fjernet i år, da jeg har tænkt, og siden fået at vide, den ikke rigtig tåler varmen fra stenene da røderne trækker op i overfladen.
Hilsen Ellen
Skrevet af: Knud Haugsted, 8. juli 2024 kl. 22.58
Min koreagran fra 2021 er begyndt at tabe nålene her i 2024, den står i et bed med jord.
Den får ikke mange kogler i forhold til de første år. Den har 3 kogler i år - 2024. Desuden er der sneget sig en plante ind fra roden af Koreagranen. Med appen PlantNet får jeg at vide at det er en Skov-Hullæbe, hvad mener I om det? til skade for koreagrannen? eller ikke?
mvh fra Knud Haugsted
Skrevet af: Anne Demant, 8. juli 2024 kl. 23.59
Kogler.. det ved jeg ikke. Min genbo går også og jamrer over meget få kogler på deres koreagran. Vi tænker det er fordi det har været så ynkeligt vejr.
Men sådan en fin orkide gør ingen skade
Skrevet af: Søren Duun, 9. juli 2024 kl. 20.45
Hej Knud og Anne.
Jeg fandt denne skrivelse omhandlede cedertræer og jeg vil tro at samme fænomen gør sig gældende for koreagran.
Frostskader i rodnettet samt udtørring, overvanding eller anden mistrivsel, viser sig ved mange brune nåle eller pludseligt nåletab.
Skrevet af: Anne Demant, 9. juli 2024 kl. 20.55
Søren, det vil jeg da glæde mig til at læse :) he, he, når altså du sætter et link.
Men egentlig er koreagran vel lidt ligesom andre (nåle) træer,? og vel egentlig også bærbuske.
Nogen år vældig mange kogler, masser af bog, og der er masser af dyr til at spise koglerne og olden
Næste år er der ikke ret mange bogfinker og godt med det, for ikke mange hverken kogler eller andre frø.
Skrevet af: Søren Duun, 9. juli 2024 kl. 21.22
Hej Anne.
Det var en hjemmeside, der kalder sig "haveglad" og jeg mener at kunne huske at det var en salgsside og de er umiddelbart ikke velkomne på Havenyt.
Teksten som saksede ( hedder det ikke sådan?) var ikke længere end hvad jeg indsatte i opslaget. Men hvis du vil læse meget mere om cedertræer skal du bare google hvorfor taber nåletræet nålene. Så skulle den gerne komme frem .
Skrevet af: Anne Demant, 10. juli 2024 kl. 10.53
Søren,
ok, tak
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.
Her er du: Forsiden > Forum > Kommentarer > Kommentarer til »Hvorfor taber min koreagran nålene?«