Skrevet af: Rasmus Lomborg, 10. juni 2008 kl. 19.54
Jeg har en lille gårdsplads belagt med store gamle brosten siden 1800-tallet. Fugerne mellem brostenene er blevet for dybe nu, og umuliggør at feje pladsen, så jeg vil gerne have noget fast ned mellem brostenene...hvad skal jeg bruge?
Skrevet af: Mogens; E., 10. juni 2008 kl. 22.51
En mulighed er lerblandet grus, som komprimerer ret godt efter regn. Du kan også bruge stenmel, men når de skarpe korn slæbes ind på et trægulv ridser de bravt.
Skrevet af: Karna Maj, 13. juni 2008 kl. 1.25
Der er en artikel om fugemateriale i forhold til ukrudtsbekæmpelse her:
www.havenyt.dk/artikler/dyrkningsmetoder/ukrudt/639.html
Det omtalte fugesand er der delte erfaringer med. Jeg har ikke selv prøvet det, men har hørt flere fortælle, at de hurtigt fik ukrudt i det alligevel. Antagelig fordi det efterhånden blandes med jord, når man har jord under fodtøjet.
I folderen "Ukrudtsbekæmpelse på belægninger" udgivet af Skov og Landskab og Miljøministeriet står der også, at de foreløbige resultater viser, at ingen af alternativerne har afgørende effekt på
mængden af ukrudt. Men det er vigtigt at holde fugerne helt fyldte. Læs mere her: www.sl.kvl.dk/upload/ukrudt.pdf
Skrevet af: Nikoline Hansen, 23. marts 2018 kl. 13.54
Slettet af administrator 26. marts 2018 kl. 12.46.
Skrevet af: Svend Høst, 23. marts 2018 kl. 15.06
Slettet af administrator 26. marts 2018 kl. 12.47.
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.