Skrevet af: Eivin Knidsen, 4. juli 2007 kl. 7.01
Jeg har plantet et mangotræ fra en kerne, der nu er ca 30 centimeter højt. Bliver dt nødventigt at beskære det på et tidspunkt?
Skrevet af: Søren Petersen – Næstved, 26. august 2007 kl. 23.36
På et tidspunkt skal det vel nok beskæres, da det fra naturens side bliver ret stort. Så hvis det skal opbevares indendørs, så er der jo nogle begrænsninger.
Jeg har selv et på ca 2 meter, som her i sommertiden står i drivhuset, og inde i blomstervinduet om vinteren.
Det er 9 år gammelt, og har mange blomster (de er ikke ret store) og der er ansats til frugter, så det bliver spændende at se hvad det bliver til.
Vi har taget en masse fotos af det, som jeg skal have lagt ud i et eller andet forum.
Skrevet af: Søren Petersen – Næstved, 27. august 2007 kl. 19.17
Jeg har lagt mine billeder her:
www.4shared.com/dir/1446718/e39f35cb/sharing.html
og de vil løbende blive opdateret med udviklingen af plantens frugter, som syntes er under dannelse!
Skrevet af: Eivin Knidsen, 31. august 2007 kl. 18.36
Tak for svaret og de flotte billeder!
Mvh Eivin
Skrevet af: Søren Petersen – Næstved, 1. september 2007 kl. 16.00
Nye billeder er tilføjet af mit MANGO træ, hvor der er små frugter på!
Her ud over, er der billeder fra mit figentræ og mine peberplanter!
Skrevet af: Jette Randeris, 23. oktober 2014 kl. 12.05
Hej..
Vi har dette ca. 2-årige mangotræ. Det skyder fint, men nogle af bladene bliver brunlige og andre ligner, at de er angrebet af dyr - uden der er dyr at se. Hvad kan det være?
Træet er ca. 40 cm højt - en lang ranglet stamme. Kan vi klippe det ned, så det skyder og bliver mere 'busket'?
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.
Her er du: Forsiden > Forum > Dyrkningsmetoder > Beskæring af Mangotræ