På denne side finder du kommentarer til teksten Hvorfor trives Malus Sargents æble ikke i min have? Hvis du vil skrive en ny kommentar, kan det være en god idé at læse teksten først.
Skrevet af: Lene Skelmose, 14. december 2024 kl. 14.58
Jeg har haft udpræget misvækst i haven i år. Sargentæble med ikke friskgrønne blade og manglende vækst. Det samme er flere buske ramt af - køkkenhaven også i mistrivsel. Da jeg så en dag tog mig sammen til at få ryddet op i skuret stod jeg med en rest kalk. Strøede det mellem solbærbuskene og da de senere begyndte at blive fint grønne og mere normale at se på tænkte jeg at det nok var en ide med en ph-måling. Både køkkenhaven og andre steder var ph nede på 5. Så blev det hele kalket og haven rettede sig så småt hen på sommeren. Fra nu af vil jeg måle ph hvert år - måske den meget regn forsurer jorden mere end godt er?
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.
Her er du: Forsiden > Forum > Kommentarer > Kommentarer til »Hvorfor trives Malus Sargents æble ikke i min have?«