Forum

Min kaprifolie VIL ikke sætte blomster

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Vibeke B Lassen, 16. juli 2005 kl. 13.09

Et spørgsmål til alle de kompetente havefolk som snakker sammen her...Min kaprifolie, som er købt for ca 3 år siden har endnu ikke vist så meget som 1 blomst, og det er jo lidt trist da det er for blomsterne/duften jeg har busken :-/ Kan man forestille sig at træet er sterilt? Det stod på en nordside – lidt mørkt de 2 første år – har nu stået lyst med en del formiddagssol en sæson og denne 2. sæson havde jeg set frem til: Ingen blomster?

Det er jeg rigtig ked af...Har nogen et bud på hvad jeg skal gøre?

1 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Gitte Augustesen, 18. juli 2005 kl. 0.18

Hej Vibeke.

Jeg kan ikke forestille mig, at den ikke vil komme til at blomstre, husk på den er blevet flyttet, dette kan sætte den lidt tilbage. Den bruger nok energien på at
vokse istedet så. Jeg tror, den vil blomstre til næste år.En plante er 2 år
om at komme sig, når den er blevet flyttet. Du skal ikke gøre noget, bare afvente situationen(måske bare vande lidt.)
Kærlig hilsen Planteskolegartner
Gitte Augustesen

2 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Vibeke B Lassen, 18. juli 2005 kl. 2.16

Suk – jeg venter...men jeg har jo aldrig set en blomst endnu?

Jeg vander!

Tak for støtten ;)

3 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Annette Blindkilde, 22. juli 2009 kl. 18.46

Hej,
jeg har også 2 stk kaprifolie planter, som jeg plantede sidste år, netop for blomstens fantastiske duft. De har endnu ikke blomstret og jeg tror ikke det bliver iår. suk.

Jeg har hørt at en god gødning skulle være godt at give den, så det vil jeg prøve næste år!

Held og lykke til dig.

Vh. Annette

4 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Steffen Jensen, 22. juli 2009 kl. 20.29

Jeg hentede engang en vild kaprifolie i en skov, der gik 5–6år før den blomstrede første gang!

De første par år var der næsten ingen blomster, men det kom med tiden.

Om det var fordi det var en vild plante skal jeg ikke kunne sige.

Men giv den nogle år og gode vækstforhold, så skal de nok komme!

5 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mogens; E., 22. juli 2009 kl. 22.45

Kaprifolier og klematis trives bedst med de nederste ca. 30 cm. er i skygge hele dagen. Det har de også i skoven med bundvegetation.

6 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Margit Arleth, 22. juni 2019 kl. 12.21

Jeg plantede 2 kaprifolier sidste år men på grund af tørken klippede jeg dem ned midt på sommeren.
Nu vil den ikke blomstre - kan jeg tillade mig at klippe toppen ned igen nu, så den holder op med at vokse.

hilsen
Margit Arleth

7 af 8 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Henry G., 22. juni 2019 kl. 15.14

Hej Margit hvorfor har du plantet kaprifolier når de ikke må vokse, i en tør periode kan man vande, og IKKE lave åbne sår så væden forsvinder den vej. Blomstringen skal nok begynde når planterne kommer op i en højde af et par m. Henry G.

8 af 8 Skriv nyt svar | Link

Skrevet af: Anonym bruger, 23. juni 2019 kl. 10.07

Slettet af administrator 28. juni 2022 kl. 12.29.

Nyt svar til emnet »Min kaprifolie VIL ikke sætte blomster«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Dyrkningsmetoder > Min kaprifolie VIL ikke sætte blomster

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider