Forum

Erfaring med tylstof søges

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Lone Nielsen, 18. februar 2012 kl. 22.51

I Programmet "Frilandshaven" fra DR anvendte de tylstof i stedet for bio/rionet. Det er væsentligt billigere og måske også nemmere at sy i, så man kan få den bredde på nettet, som man skal bruge. Er der nogen her, der har erfaringer med det?

1 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Kasper Nylander, 18. februar 2012 kl. 23.02

Jeg ha forsøgt det kort her i sommers.. har indtryk det ikke er lige så stærkt. Udover det er jeg blevet i tvivl om prisforskellen.. kommer an på hvordan det skal dække.. Men vil meget gerne høre hvis du har et godt sted at købe det.. det billigste sted jeg har set det er stof2000 til 13 kroner.. Det var dog ikke det helt tyndmaskede som var brudetyl, som koster en formue, så i forhold til det er bionet billigere. Tror ikke fluer kravler igennem det mere grove, men har desværre ikke testet nok til at se om det holder gulerodsflue væk.
Det jeg dog kan sige er at de mange farver, det kan fås i gør at det ikke er så i øjefaldende i forhold det hvide bionet.

2 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anja Egeriis, 18. februar 2012 kl. 23.42

Det kan godt bruges - men jeg er ikke sikker på, at det holder til meget mere end en sæson, før det bliver mørt.

Jeg har et stykke Bionet, der kører på 10. år nu, så det kan godt betale sig at købe sådan noget :)

3 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lone Nielsen, 19. februar 2012 kl. 20.02

Hej Kasper
Det var netop holdbarheden jeg var lidt bekymret for. Prisen er nok omtrent den samme - tor stof 2000 generelt er det billigste sted, men der er også Peters stofsalg i Roskilde, de har indimellem gode tilbud. Det er bare fristende, at man kan sy i det. Det med farverne havde jeg ikke spekuleret i - men sådan et bolchestribet et - ku´ det ikke være meget sjovt ;-)

Hej Anja. Det lyder som en god holdbarhed - tror du, det kan holde til lidt syninger?

4 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anja Egeriis, 19. februar 2012 kl. 22.04

Hej Lone -

det er jeg sikker på, at det kan!

For resten - i dit første indlæg skriver du bio/rionet, og det er to ret forskellige ting.

Rionet er det samme som støbenet eller armeringsnet, og det holder ikke så mange insekter ude - og jeg tror, at det er noget skidt at sy i :)

Mvh
Anja

Rionet er også fint som espalier:

5 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Kasper Nylander, 19. februar 2012 kl. 22.43

Hvad er bionet egentlig lavet af? Tror ikke at tylet lider skade.. har haft mit liggende på jorden hvor det har ligget i mudder mm. udover det er beskidt har det ikke ændrede sig overhovedet. Men måske det ikke er så stærkt.. skal så siges at den måde mit fik en flænge var at min rive sad fast i det.. hehe..

Med hensyn til farve, var jeg nu ikke ude i kraftige farver.. men det kan fx jo både fås i en sort som jeg har men også mørkegrønne og brune, så det vil nærmest falde i et med planterne. Synes mit forsvinder meget ind i omgivelserne.

Håber stærkt at man kan sy i det da jeg skal have syet nogle stofkanter på det, så jeg kan dele det op i sektioner.

6 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lene Skelmose, 20. februar 2012 kl. 16.29

Jeg har brugt tyl, som jeg syede sammen for at få det til at passe over buer af nogle fleksible rør. Det hold til selv kraftig blæst og kattens leg med det. Jeg ville forsøge mig med kål, og syntes ikke jeg ville investere ret meget, hvis det blev en engangsforeteelse. Hvis jeg vidste jeg skulle bruge det mange år ville jeg investere i noget fast net. Der er jo også bøvlet med at få det rettet an og det er en fordel at nettet er let at tage af, så man kan tjekke planterne for snegle o.lign.

7 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lone Nielsen, 20. februar 2012 kl. 17.50

Anja: Nej, det har du nok ret i, det med at sy i rionet. Det var nu heller ikke lige det jeg havde i tankerne :-)
Det var fiberdug jeg mente, men det var jo ikke lige til at se i det, jeg fik skrevet......

Nyt svar til emnet »Erfaring med tylstof søges«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Køkkenhaven > Erfaring med tylstof søges

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider