Skrevet af: Christina Skau, 16. maj 2011 kl. 10.13
Jeg har et lille spørgsmål vedr. melon kerner. Skal jeg tørre kernerne først, eller kan jeg bare så dem med det samme?? Det er lykkedes med kiwi frø der blev tørret først.. sjovt at se om skidtet gror, haha..
Skrevet af: Kirsten B., 16. maj 2011 kl. 10.42
Hej Christina.
Jeg har prøvet at så kerner fra vandmelon, og jeg har sået dem friske med godt resultat. Der gik såmænd ikke mere end 6 dage, så kiggede de første spirer op over mulden.
Pøj, pøj
Kirsten B
Skrevet af: Christina Skau, 16. maj 2011 kl. 12.54
Tusind tak for svaret, jeg prøver.
Skrevet af: Christina Skau, 25. maj 2011 kl. 19.54
Mine melon frø er begyndt og spire og jeg glæder mig til at se hvad det bliver til.. det er fra honningmelon.
Skrevet af: Kirsten B., 26. maj 2011 kl. 13.00
Ja, det er spændende, hvad der kommer ud af det. Det er jo ikke altid, at frøene udvikler sig til det samme, som den frugt eller blomst de er taget fra.
Mine spirer er sat i drivhus for en uge siden og har stort set ikke vokset meget siden. Der er stadig kun kimplade. Men måske det hjælper, når vi får mere varme i luften - også om natten.
Pøj-pøj med dine melonplanter, Christina.
Skrevet af: M. Brohus, 6. juli 2011 kl. 1.43
Jeg ved ingenting så nu spørger jeg så... Kan det godt lade sig gøre at få frugter af melon i vores klima? og hvor stor bliver planten?
Skrevet af: Johan Præst, 6. juli 2011 kl. 12.10
Kære M, som svar på dit spørgsmål: Ja.
Kærlig hilsen Johan Præst.
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.
Her er du: Forsiden > Forum > Køkkenhaven > Melon