Forum

Overskud af kompostorme?

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: R. McGregor, 13. maj 2011 kl. 0.16

Jeg bor i Århus-området, og ville meget gerne igang med at bruge kompostorme i min lukkede kompostbeholder - så hvis du har overskud i din ormebestand er jeg meget interesseret i at købe nogle af dem.

Mvh,

Rikke McGregor

1 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Gert Er Glad For Haven, Også For Ukrudt., 13. maj 2011 kl. 22.03

Hej Rikke - har du fået kompostorme, eller leder du stadig ?
Jeg kigger efter mine kompostbunker i morgen, og hvis de er lige så fyldt med orme som de plejer at være kan der sagtens tages en portion fra til dig. Jeg bor i det sydlige Århus.

2 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: R. McGregor, 14. maj 2011 kl. 9.52

Hej Gert,

Jeg leder stadig efter orme! Når du har haft tid til at kigge så må du meget gerne melde tilbage om der er nok til en portion til mig.
På forhånd tak!

Mvh,
Rikke

3 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Gert Er Glad For Haven, Også For Ukrudt., 14. maj 2011 kl. 10.21

Hej igen Rikke.
Jeg kommer desværre til at skuffe dig. Nu har jeg endevendt begge mine kompostbunker, og så kun en enkelt kompostorm ?
Sidste år kunne jeg tage en hel håndfuld ud af hver skovl kompostjord. Måske jeg ikke har fået holdt min kompost ordentlig ved lige, den var opgså blevet alt for tør. Men nu har jeg vendt begge bunker og blandet det godt og gennemvandet bunkerne, så tror jeg der kommer gang i dem igen, og så kommer kompostormene af sig selv igen i løbet af et stykke tid.

4 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: R. McGregor, 14. maj 2011 kl. 10.27

Hej Gert,

Tak fordi du kiggede efter for mig. Hvis du på et tidspunkt finder nok orme nok til at dele må du meget gerne give lyd fra dig igen.

Med venlig hilsen,
Rikke

5 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Clara Andersen, 14. maj 2011 kl. 17.38

Hej R.McGregor
Smid noget grønt køkkenaffald, havegrønt og så noget brunt(stilke, blade, smågrene m.m) over et sted i haven, så indfinder de sig selv, især efter regn. Så kan du samle dem og komme dem i din lukkede beholder.
Hilsen Clara

Nyt svar til emnet »Overskud af kompostorme?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Køkkenhaven > Overskud af kompostorme?

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider