Skrevet af: Alan Mortensen, 9. juli 2010 kl. 13.10
Jeg har set både her og andre steder, at folk har blandede erfaringer med frugtsætningen hos minikiwi 'Issai'.
I år blomstrede min for første gang. Nu er blomsterne visnede og faldede af og blomsterstænglerne er også visnede væk. Andre, der har samme erfaring?
Skrevet af: Pernille H., 25. august 2010 kl. 21.12
Yep. Både min far og jeg købte en plante sidste år. Hans står i drivhus, min udendørs. Hans blomstrede helt vanvittigt, men det blev kun til 3 bær (måske dårlig bestøvning i drivhus?). Min blomstrede moderat (og meget sent). Det ene bær der var, var væk, da jeg kom hjem fra ferie.
Mon ikke planterne lige skal etablere sig? De fleste steder jeg har læst om dem, står der, de først giver efter 3-5 år.
Også jeg ville blive glad for nogle beretninger fra andre...
Skrevet af: Lilium J., 27. august 2010 kl. 11.42
Min er mere end 10 år gammel og har kun enkelte gange haft få frugter.
I år havde den formentlig mere end 1000 blomster og det var mens vejret var godt, men desværre ikke en eneste befrugtet kiwi kom der ud af det.
Overvejer at købe en plante med godt pollen for det er for ærgerligt ikke at få frugter.
Se:http://blueberry.as/shop/shop/product/default.asp?menu=3&submenu=0&GroupId=16&SubGroupID=0&Lang=da
Skrevet af: Mette Lund, 28. august 2010 kl. 18.57
Jeg har nu haft en minikiwi "Issai" i 3 år og den er frodig og sætter mange blomster, men giver kun få frugter.
Jeg har en havebog om eksotiske planter i danske haver og den anbefaler, at man planter andre sorter, der giver større og flere frugter, men som kræver både en hun- og en hanplante. Men det er en temmelig pladskrævende plante!
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.
Her er du: Forsiden > Forum > Køkkenhaven > Minikiwi ‘Issai’