Forum

Ribs

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Morten Thomsen, 25. august 2009 kl. 18.44

Hej alle sammen jeg vil starte med at sige at jeg syntes at det er et kanon forum tak for det

men nu til mit spørgsmål:
er der nogen der har kenskab til en sen ribssort der bærer i august hvis der er nogen der kan hjælpe mig vil jeg blive meget glad

mvh morten

1 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Boi Jensen, 25. august 2009 kl. 19.49

Hej Morten
Der er mange sorter af ribs og en af de tidligst modne er Jonkheer van Tets. Sent moden er Rondom, som måske også er den, der modner senest af de normalt kendte sorter. Tidspunktet afhænger også meget af året, som for eksempel i år, hvor modningen nok er 14 dage før normalen.

Modningen afhænger meget af om planterne står mere eller mindre i skygge og på den måde kan du trække modningstidspunktet. Ribs kan nemlig som en af få bærbuske plantes i skygge og stadig lykkes.

2 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Villy Mougaard, Blomstergården, 25. august 2009 kl. 20.13

Hej Morten
Hvis du er til hvide ribs, så kan jeg fortælle at jeg spiser masser af ''Weisse Versailles'' i disse dage, den smager pragtfuld og er ikke så sur som de røde. ''Stanza'' og ''Rovada'' sidder der også mange fine bær på endnu.

3 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Morten Thomsen, 25. august 2009 kl. 20.28

Tak for de hurtige svar de var gode svar og det med at plante dem i skygge vil jeg prøve men er der fler der har nyttig viden vil jeg da gerne høre om det

mvh morten

Nyt svar til emnet »Ribs«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Køkkenhaven > Ribs

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider