Forum

Krydderisalt

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Lilium, 10. august 2009 kl. 20.00

Opildnet af Kamilla Plums udsendelse kunne jeg ikke lade være med at prøve hendes opskrift.

Store mængder kanelbasilikum, lidt timian og mynte blev blended med groft salt og en smule vand (for at kunne blende det).

Herefter blev det tørret i min udestue ved 42 C i et par dage til det var " knastørt " og kunne hældes på glas. Der er mindst til et års forbrug...

Nu har jeg tænkt at prøve med de oceaner af chili der er på bedding.

Andre med erfaringer?

1 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lone Brems, 10. august 2009 kl. 21.48

Hej Lilium

Citronsalt er et hit hos os. Den yderste helt gule skal af økologisk citron giver flot farve og herlig frisk smag. Super i marinader!

Med venlig hilsen fra
Lone

2 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Wina Fiona, 11. august 2009 kl. 5.45

Krydderisalt er også et stort hit hos os.

Jeg bruger altid alt hvad jeg har af krydderurter, og laver flere forskellige slags.

Farvoritten her hos os er med timian, salvie, friske umodne korrianderfrø, dildkroner, chili og hvidløg.

Havde dog aldrig tænkt på at kunne bruge blender til det, før jeg så Camilla gøre det. Jeg har altid brugt morter – det tager meget lang tid, og er hårdt, men en hyggelig måde at bruge en weekend på.

Inspireret af Camilla har jeg også nu prøvet af lave sukker med blomster i. Det dufter dejligt, og ser flot ud. Men det er blevet til en stenhård klump, så jeg må nok efter-tørre det i ovnen på ganske svag varme.

Nyt svar til emnet »Krydderisalt«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Køkkenhaven > Krydderisalt

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider