Forum

Hvor kan man købe sort plastik?

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: S. Schou, 2. juli 2009 kl. 7.17

Hvor kan man købe sort plastik til at dække mod ukrudt?

Jeg har været rundt i byggemarkeder og på korn og fodderstof.

Det sidste sted har de det, men rullerne er mega store.

Jeg skal bare have en rulle til alm. havebrug.

1 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anne Demant, 2. juli 2009 kl. 11.55

www.havenyt.dk/spoergsmaal/ukrudt/1105.html

Men hvis det er små stykker kan man vel klippe sorte affaldssække op og bruge?, de fås i forskellige tykkelser. Bare et forslag.

2 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Jytte H., 2. juli 2009 kl. 12.03

Jeg vil kraftigt fraråde dig at bruge sort plastik til at dække mod ukrudt. Min erfaring fra før ukrudtsdug kom på markedet er at det ikke holder og går det først i stykker har du stykker af sort plastik over alt i haven.

Køb i stedet noget ukrudtsdug, det kan du få flere forskellige steder i byggemarkeder og i enkelte plantemarkeder. Det fås i flere forskellige størrelser og kvaliteter.

3 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anne Demant, 2. juli 2009 kl. 12.11

4 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: S. Schou, 2. juli 2009 kl. 13.02

Jeg vil sige, at plastiksække er en dårlig løsning, for så skal der jo mange poser til og de skal også holdes på med sten eller andet.

Det er ikke nemt at styre.

Jef har flere steder fibertex ukrudsdug, men da det er en meget dyr løsning, bruger jeg kun den nogle steder.

Jeg bruger sort plast til at dække i køkkenhaven, når jeg efterhånden får blottet jorden for grøntsager og sommerblomster.

Jeg har fået et tip i plusoffice.dk de har ruller til 103 kr.

5 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anna, 2. juli 2009 kl. 13.58

Til brug i køkkenhaven når grøntsagerne er høstet skulle du i stedet prøve at så en efterafgrøde, det har jorden bedre af, det ser også kønnere ud.

Jeg mener fiberdug bliver billigere i længden, Jeg har haft noget jeg bruger mellem jordbærrækkerne i 5 år nu. Så længe kunne sort plastik ikke have holdt.

Nyt svar til emnet »Hvor kan man købe sort plastik?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Køkkenhaven > Hvor kan man købe sort plastik?

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider