Skrevet af: Heidi, 21. juni 2009 kl. 20.12
Der ligger græsafklip ved planterne. Det skal jeg vel bare lade ligge? Skal jeg gøde med noget? Og hvis ja, så med hvad?
Eller er det slet ikke nødvendigt :D Kunne være lækkert hvis der bare kom jordbær igen næste år uden jeg har gjort noget!
Skrevet af: Lise D, 22. juni 2009 kl. 22.12
Når planterne er færdige med at levere herlige friske jordbær skal planterne gødes.
Jeg bruger en alm. N-P-K gødning fra Grønne fingrer (købes i Jem & Fix), mine svigerforældre gøder med animix (hønsegødning i pilleform)
Skrevet af: Maj-Britt Rønne Møller, 17. juli 2009 kl. 11.31
Jeg klipper alle blade og nye skud af jordbærplanterne efter høst, fjerner halmen, som jeg lagde under da de blomstrede, fordi der altid samler sig snegle i den. Derefter gøder jeg med hønsemøg (tørret hønsegødning), og nu er det nemt at holde jordbærbedet rent for ukrudt med hakke eller skuffejern.
Førdsteårs planterne får lov at lave nye aflæggere først, dem planter jeg i et nyt bed, og så fjerner jeg 3. års planterne, rydder bedet og sætter grøngødning eller anden efterafgrøde.
Skrevet af: Lise D, 17. juli 2009 kl. 12.10
Klipper du ALLE bladene af?
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.
Her er du: Forsiden > Forum > Køkkenhaven > Skal der gøres noget ved jordbær efter høst?