Forum

Black Cherry tomater

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Søren K., 4. maj 2009 kl. 9.11

Jeg prøver for første gang i år at dyrke tomater og har sået forskellige sorter indendøre i potter, som snart skal prikles til lidt større potter.

Langt de fleste frø er spiret og planterne trives fint, men mine black cherry tomater er meget små i forhold til de andre sorter på trods af at de har haft helt ens vækstforhold.

Jeg er lidt nervøs for om det er lidt svage planter, jeg har fået dyrket frem, som ikke har de store overlevelseschancer eller bærer særlig meget frugt, eller om det bare er sorten der er lidt langsom og/eller lille?

Jeg har også plantet Sophie's choice, Stupice, Black prince, Roma og Yellow pear, som alle vokser fint.

Først tænkte jeg at det måske var fordi det er en cherry tomatplante, at den ikke bliver så stor, men min Yellow pear plante vokser fint og er lige så stor som alle de andre sorter.

Er der nogen af jer, som har erfaring med Black cherry eller som har en ide om hvorvidt, der er noget galt?

På forhånd tak,
Søren K.

1 af 1 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Linda N, 4. maj 2009 kl. 12.53

Hej Søren
Jeg har selv sået Black Cherry for første gang iår. Den ene plante er lige så stor som mine øvrige tomater, men en anden er noget mindre. Mon ikke de bare skal have lidt tid?

Yellow Pear er ikke en buskplante, den bliver lang, selv om det er små tomater.

Se artikel på barney.dk under tomater og "Birgittes favoritter" samt beskrivelse af de enkelte tomater.

Hilsen Linda

Nyt svar til emnet »Black Cherry tomater«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Køkkenhaven > Black Cherry tomater

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider