Forum

Jeg mangler ler-urtepotter

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Mette Lassesen, 27. april 2009 kl. 10.41

Jeg er på udkig efter almindelige, simple ler-urtepotter til ompotning af stiklinger. Er der nogen, der ved, hvor man kan købe disse i større partier? (uden at skulle give en bondegård for dem!)

Mange hilsner
Mette

1 af 12 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lone Brems, 27. april 2009 kl. 14.25

Hej Mette

Af og til kan det lade sig gøre at gøre en god handel i plantecentre og hos planteskoler – brugte lerpotter er ikke særligt efterspurgte.

Spørg efter lerpotterne – ofte er de ikke fremme i butiksarealet.

Håber, du får held med jagten!

Med venlig hilsen fra
Lone

2 af 12 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mette Lassesen, 27. april 2009 kl. 14.32

Hej Lone,

Det vil jeg prøve – tak for tilbagemeldingen.

Mange hilsner

Mette

3 af 12 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Wina Fiona, 27. april 2009 kl. 19.50

Jeg spurgte i mit lokale plante-gartneri-havecenter om de havde almindelige små plastikpotter i den størrelse, til at ompotte mine forspirede planter i. Og jeg kunne bare tage alle dem jeg ville have – de skulle ellers bare smides ud.

Keramikpotterne er dog klart flottere at se på, men jeg syntes det er nemmere at have stiklinger og små planter i plastikpotter, da de ikke tørrer så nemt ud. Og så er det jo kun kort tid de er i brug, inden planterne skal ud i den rigtige havejord.

4 af 12 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Eivin Knidsen, 27. april 2009 kl. 20.38

Lerpotter er mig bevidst ikke så sjældne. En af mine gamle kammesjukker Bjarne, ja han har i hvert fald en hel del stående. Han er lidt af en samler, engang kom han dælme hjem med en motor til en plæneklipper! Og hvad skulle han så bruge den til? Jo en ren opfinder er han jo også, så han skildte den ad og brugte alle mulige debidutter fra motoren til alle mulige andre ting. Spørg mig ikke hvordan, men han han noget med elektronik. Og så er han god til kortspil! Skal man have lavet noget er han der som en mis til at hjælpe.

Mvh Eivin (^_^)

5 af 12 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: A.M. Lønbæk Planteskole, 28. april 2009 kl. 8.51

Vi har stadig små plastikpotter til gratis afhentning.

Lerpotter bruger vi ikke,da de tørrer for hurtigt ud som små.

Anne Marie

6 af 12 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mette Lassesen, 28. april 2009 kl. 9.50

Mange tak for de mange tilbagemeldinger. Jeg vil fluks arte mig i Planteskolen (jeg bor på Sjælland – ellers var jeg kommet forbi Lønbæk :-)) – og så tror jeg, jeg vil eksperimentere med både plastik- og lerpotter.

Mange hilsner
Mette

7 af 12 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: J. H., 8. maj 2009 kl. 7.52

Når jeg køber diverse krydderurter i supermarked – sommer som vinter, vælger jeg bevidst dem i små lerpotter. Børnene elsker at dekorere dem og forsøge sig med at så, men de har også et æstetisk udtryk stablet mellem planter, eller i drivhuset på hylder som vidne til, at her er liv.

Jeanet

8 af 12 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Bente Hansen, 27. august 2009 kl. 23.11

Hey... LER POTTER SØGES...

Hvis nogen af jer kender nogen eller selv har nogen brugte lerpotter stående er jeg meget interesseret. Jeg forsøger mig med at lave aflæggere af pelargonie.

Har spurgt rundt om i de lokale planteskoler og blomsterhandlere, men de sælger kun nye lerpotter, men de har ingen interesse. De skal gerne have lidt patina.

Jeg betaler gerne lidt for dem og har mok også mulighed for at afhente den/dem.

Bente

9 af 12 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Viggo Forting, 8. september 2009 kl. 18.46

Kan man potte sine potteplanter om hele året, eller skal det ske på en bestemt årstid?

– eller afhænger det måske af, hvilke planter/blomster der er tale om?

mange hilsener
viggo

10 af 12 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anja Egeriis, 8. september 2009 kl. 19.22

Jeg har en del små (vel en 20–30 stykker) og nogle enkelte lidt større lerpotter fra diverse indkøbte krydderurter – de kan afhentes gratis 10 km nord for Slagelse. Jeg bruger kun plastpotter selv – det fungerer bedre med undervanding, synes jeg.

Skriv til mig på anja-e(snabel-a)post.cybercity.dk

mvh
Anja

11 af 12 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mogens; E., 8. september 2009 kl. 20.43

Hvis man smører Vandglas indvendig i lerpotterne fordamper vandet ikke igennem leret, og jorden holder bedre på fugten.

12 af 12 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anja Egeriis, 8. september 2009 kl. 22.51

Hej igen -

jeg har fået en bestilling på lerpotterne, så de er afsat!

mvh
Anja

Nyt svar til emnet »Jeg mangler ler-urtepotter«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Køkkenhaven > Jeg mangler ler-urtepotter

Søg:

StΓΈt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider