Forum

Gamle kartofler.

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Inge T., 7. april 2009 kl. 20.00

Jeg har gamle kartofler med de fineste spirer på. Desværre koger de ud på nuværende tidspunkt. Men kan jeg bruge dem som lægge kartofler, eller går de "dårlige" egenskaber i arv til de nye kartofler. Vi har lige overtaget en have pr. 1.4, så vi har ingen lægge- kartofler, som vi har sat til spiring. Jeg har set i butikkerne, at man sagtens kan købe læggekartofler endnu. Så måske er det bedre, at købe nye.

1 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren S Duun, 7. april 2009 kl. 20.15

Hej Inge

Tag bare og lægge dem du har. Du kan godt få gode kartofler selvom de "gamle koger" ud.

2 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Eivin Knidsen, 8. april 2009 kl. 17.54

De kartofler kan du vist roligt bruge. De små nye vil jo ikke opføre sig som ældre kartofler, der måske endog har ligget længe!

Mvh Eivin (^_^)

3 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Inge T., 8. april 2009 kl. 19.37

Hej. tak for svarene ang. gamle kartofler. Det er rart at vide, at der ikke er noget i vejen med at bruge gamle kartofler som læggekartofler.

4 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Finn Larsen, 9. april 2009 kl. 9.39

Der er ikke noget i vejen i at bruge kartofler som er købt som spisekartofler...De bliver kontroleret for flere ting af Plantedirektoratet når de er på besøg hos avlerne...Der bliver taget prøver og de bliver taget med til analyse...

Nyt svar til emnet »Gamle kartofler.«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Køkkenhaven > Gamle kartofler.

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider