Forum

Katte i køkkenhaven

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Preben Lynggaard, 23. marts 2009 kl. 10.58

Er der nogen som har erfaringer med hvordan man afholder katte fra at bruge den nytilsåede køkkenhave som toilet? Alle omegnens trængende katte finder åbenbart den nykultiverede jord uimodståelig, hvilket ødelægger rækkekulturen, og i værste fald forhindrer fremspiring.

1 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Charlotte Olden-Jørgensen, 25. marts 2009 kl. 9.22

Dæk området løst med grene der er klippet af træer/buske – så er jorden ikke længere let tilgængelig for katttene

2 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lottie, 25. marts 2009 kl. 11.37

Vi bor på landet og har 8 katte til muse og evt. rotte bekæmpelse. Så derfor har jeg også tumlet med problemet en del år. Min køkkenhave er opdelt i mindre bede og jeg har haft stor succes med at ligge tråd hegn over mine bede. Det er let at flytte, når jeg skal luge og let at fjerne, når planterne er store nok til at jeg kan jordække mellem dem. Desuden kan jeg genbruge trådhegnet år efter år.

3 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Fru Pyskow, 24. april 2009 kl. 14.18

Katte kan ikke fordrage kaffe og kaffegrums. Når jeg har gjort køkkenhaven klar, blander jeg lidt jord med kaffegrums (det der er i filtret når kaffen er lavet) og så strør jeg ud over det hele, og haven er fin og urørt af katte så længe det ligger der.

4 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Hans Åge Pedersen, 24. april 2009 kl. 20.56

Kære Lottie
Du er lige den expert jeg mangler dine råd fra, og du får en flødekaramel til jul når du oplyser, hvordan jeg kan drive min urtehave uden katte- opgravning fra katte som skider i min dejlige velbehandlede løse jord, idet ejere så er fri for at lave deres egen (børne)-sandkasse. Tak på forhånd. håp

5 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mogens; E., 24. april 2009 kl. 21.53

Til Hans Åge.

Inden du helt taber lysten til at have køkkenhave var det måske en ide at banke nogle pæle ned så de er i ca. 1 m. højde over jorden. Der imellem sømmer du hønsenet. Jeg tvivler på at en kat vil springe over det.

Nyt svar til emnet »Katte i køkkenhaven«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Køkkenhaven > Katte i køkkenhaven

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider