Skrevet af: Helle, 3. marts 2009 kl. 16.57
Hvad står der til forspirring i din vindueskarm?
Jeg har købt chili og peberfrugt frø.
Er der andet jeg med fordel kan så inde nu?
Jeg har ikke noget drivhus og planterne skal bo i krukker.
Skrevet af: Johanne S.N., 3. marts 2009 kl. 17.50
I min står der 2 potter basilikum, en potte artiskokker(purple globe) og alle chilierne og peberne står i kælderen ovenpå fyret.
Jeg tror måske basilikumen er for tidligt
Skrevet af: Hanne I Glostrup, 3. marts 2009 kl. 18.05
Jeg har kun sået blomster indtil videre: Petunia, FlittigLise og Solhat. Men jeg skal så ærteblomster. Amaranthus, Malva og tomat om et par dage.
God fornøjelse.
Skrevet af: Lise D, 4. marts 2009 kl. 13.40
I min sydvendte vindueskarm står der kartofler til spiring (1. halvdel, resten sættes til spring snart), forskellige feberfrugter, én enkelt chili, rabarber, persille og basilikum.
Ber ikke for tidligt hvir man tar sine forholsregler – jeg har købt en lille mistbænk i jem & Fix – så inden udgangen af marts kan de komme deri.
Midt marts står den på såning af tomat, omkring 15 april er det agurk og melon der skal såes...
Det er skønt at se lidt spirende liv...
Skrevet af: Johanne S.N., 4. marts 2009 kl. 18.22
Hvis i har lyst så kig forbi min blog og se det spire greenjoy-missgreen.blogspot.com/. Der er ikke så mange billeder endnu men der skriver jeg alt ned som jeg sår.
Skrevet af: Lise D, 4. marts 2009 kl. 21.09
Nåeh ja jeg må da også hellere annoncere for mine spirer på www.havealf.dk ;-)
Skrevet af: Merete R., 11. marts 2009 kl. 22.27
Midt i februar har jeg sået chili/peber:
Habanero, Anaheim, Cayenne, mini chokolate bell, alm peber, sød snackpeber.
Her i weekenden har jeg også sået 7 forskellige tomater, knoldselleri, sommerporer, basilikum grøn og rød, samt 2 typer af solsikker.
I morgen kommer kartoflerne til forspiring.
Det bliver dejligt at se de grønne spirer komme op!
Skrevet af: Lise Jørgensen, 12. marts 2009 kl. 20.47
Jeg har knoldselleri, Verbena, Løvemund, Tagetes og salat. Sået i løbet af de sidste tre uger. Kartoflerne ligger til spiring, så køligt som det lader sig gøre. og det kribler i fingrene for at komme i jorden!
Skrevet af: Kristine K., 23. marts 2009 kl. 21.38
Jeg har sået 3 slags solsikke, en kæmpe, en 120 cm høj og en lille – Teddy Bear, som jeg er meget spændt på. Derudover har jeg sået 4 slags tomater, aubergine, peberfrugt og salat, judaspenge og kæmpejernurt. Kartoflerne ligger til forspiring.
Jeg har 3 små plast"drivhuse" eller tuneller, der skal bakkerne ud at stå om dagen om ca. en uge. Det er lidt af et rend at sætte dem ud om morgenen og hente ind før det bliver for koldt, men jeg gjorde det sidste år, og det giver gode resultater :-)
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.
Her er du: Forsiden > Forum > Køkkenhaven > Hvad har i i vindueskarmen?