Forum

Modning af grønne tomater

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Anne, 13. oktober 2008 kl. 17.08

Jeg vil så forfærdelig gerne låne af jeres erfaringer med efter-modning af grønne tomater indendørs.

Lagvis med avis, enkeltindpakkede, i vindueskarmen eller hur?

1 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mogens; E., 13. oktober 2008 kl. 21.27

Alle mine grønne tomater bliver lagt i store flade plastic bakker i et lag med lidt avispapir hen over, og så ind under sengen. Efter en uge begynder de at blive røde. Det er alt for besværligt at pakke de enkelte ind.

2 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Svend Høst, 13. oktober 2008 kl. 21.37

Alle sunde grønne tomater bliver røde, det er min erfaring, læg dem lyst i luftlige flet kurve ved stuetemperatur, og du kan have røde tomater næsten indtil jul. Hvis man lægger modne æbler sammen med de grønne tomater skulle det fremme modningen.

Mvh. Svend Høst

3 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anne, 14. oktober 2008 kl. 8.16

Tak for jeres hurtige svar
Jeg vil straks prøve det, inden at de alle rådner af regnvejr eller blæser ned...

Mvh Anne

4 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren S Duun, 15. oktober 2008 kl. 22.17

Hej Anne.

Hvis ikke modningen lykkedes kan du også lave en marmelade af de grønne tomater. På denne og mange andre hjemmesider er der gode opskrifter

www.dr.dk/DR1/Aftenshowet/Opskrifter/20070903113916.htm

Da jeg første gang hørte om dette var jeg sikker på at jeg havde misforstået noget, men det smager herligt.

Nyt svar til emnet »Modning af grønne tomater«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Køkkenhaven > Modning af grønne tomater

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider