Skrevet af: Lars Lyngsø, 30. september 2008 kl. 8.08
Jeg har prøvet hvidløgsfed fra hvidløg købt i supermarkedet med meget svingende succes. Hvor kan man ellers købe sættehvidløg (til en rimelig penge)?
Skrevet af: Anne Demant, 30. september 2008 kl. 19.45
Hm.om det er til rimelige penge vurderer du selv, her er hvad jeg kender, men prøv også din lokale planteskole.
www.ecogarden.dk/butik
www.solsikken.dk
Skrevet af: Lilium, 1. oktober 2008 kl. 19.18
Hvis man skal være helt sikker på succes skal hvidløg sættes nu.
Om de købes i supermarkedet eller hos en økologisk forhandler (der tager overpris) er efter min mening ligegyldigt.
Skrevet af: Pia, 2. oktober 2008 kl. 11.08
Kære Lilium,
Jeg er ikke helt enig i din udmelding om sættetidspunktet for hvidløg.
Hernede sydpå (Falster) er det i hvert fald en god idè at vente til medio november. Hvis hvidløg sættes i september–oktober risikerer man, at de spirer så tidligt, at de når at blive smittet med løgrust – inden vinteren. Hvis man sætter dem i november sker det sjældent og de når sagtens at udvikle sig alligevel
Skrevet af: Lilium, 2. oktober 2008 kl. 13.16
Nu skulle folk jo også lige bruge lidt tid til at tage sig sammen :-)
I har det også noget varmere end resten af landet så i det frosthul hvor jeg bor passer tidspunktet meget godt.
Skrevet af: Svend Høst, 3. oktober 2008 kl. 9.22
Jeg har altid købt hvidløg i netto og sat de enkelte fed i jorden og med godt resultat.
Jeg sætter dem sidst i oktober i drivhuset så er der noget grønt at se på hele vinteren.
Den grønne top kan man klippe af og bruge som purløg.
Mvh. Svend Høst
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.
Her er du: Forsiden > Forum > Køkkenhaven > Sættehvidløg – hvor købes de?