Skrevet af: René Wutborg, 23. september 2008 kl. 22.29
I Marselisborg Slotspark i Århus står der en del æbletræer. Oppe i den øvre ende af frugthaven står der på række tre ældre "dværg"-træer, med meget dybrøde æbler (meget hvidt frugtkød) Er der nogen her på siden, der er kendte i området og har et bud på hvilken sort, der er tale om? Jeg kan ev. sende billeder af æbler/træer
Skrevet af: Boi Jensen, 24. september 2008 kl. 8.31
Hej Wutborg
send bare billeder, så vi kan få opklaret hvad det er.
www.de-gamle-sorter.dk
Skrevet af: René Wutborg, 25. september 2008 kl. 17.30
Hej Boi.
Her er et link til et par æblefotos:
s230.photobucket.com/albums/ee63/logon2/?action=view¤t=IMG_2534.jpg
s230.photobucket.com/albums/ee63/logon2/?action=view¤t=IMG_2535.jpg
s230.photobucket.com/albums/ee63/logon2/?action=view¤t=IMG_2536.jpg
Træerne kan jeg først lægge billeder ud af i weekenden, men de er små (3–4 m) ser ret gamle ud, mørkegrønt løv, og med en bred vækstform, med en hel del næsten vandrette grene.
venlig hilsen
René Wutborg
Skrevet af: Karna Maj, 26. september 2008 kl. 10.32
Hej René
Jeg ved ikke hvad Boi har af forslag – han er jo æbleeksperten.
Men det ligner mine Spartan, som netop har et hvidt frugtkød. Spartan er også kendetegnet ved at æblet har lille indhold af syre.
Skrevet af: Boi Jensen, 26. september 2008 kl. 11.30
Hej Karna og Rene
Helt enig i både form, farve og hvidt frugtkød. Næste punkt er at det har lang holdbarhed og ikke helt moden endnu.
Og så vil jeg til Kivik i det sydøstlige Skåne – her er æblefestival i denne weekend for 21. gang.
Interesseret? se på www.simrishamn.se/sv/turism/sok_evenemang/stora_evenemang/appelmarknaden_i_kivik/
Skrevet af: René Wutborg, 27. september 2008 kl. 12.18
Jeg siger mange tak til jer begge. Nu skal jeg bare have opsnust et par eksemplarer!
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.
Her er du: Forsiden > Forum > Køkkenhaven > Æblesort i marselisborg Slotspark?