Skrevet af: Chanette Slott, 4. juni 2008 kl. 13.09
Er der nogen der kan svare på hvornår jeg kan tage udløber fra moderplanten, skal de ha sat rødder før jeg kan tage dem eller er det nok at udløberne har blade på?
Skrevet af: Randi Lauridsen, 4. juni 2008 kl. 14.14
Her på side er der mange gide informationer om jordbær. prøv f.eks at se artiklerne under afsnittet jordbær & Rabarber under køkkenhaven.
Link : www.havenyt.dk/artikler/koekkenhaven/groensager/jordbaer_og_rabarber/
Skrevet af: Lise D, 4. juni 2008 kl. 18.22
Jeg plejer bare at snuppe løberne når de har sat plade og er deres egen lille bitte plante... jeg lader dem ikke sætte rødder.
Hilsen Lise
Skrevet af: Henrik Ahlmann, 5. juni 2008 kl. 7.39
Udplant efter endt bærhøst senest 1. august. Senere plantning gør, at stiklingerne ikke når at danne blomsterknopanlæg helt så optimalt brug for til næste års bærsætning. Plantens vækstpunkt (hjerteskud) må ikke begaves. Du kan stimulere roddannelse mens planterne sidder på moderplanten ved at "de små" har kontakt med jorden, enten vha en lille pind, sten o.l. og du kan også sætte en potte under, hvilket dog ikke er nødvendigt. Småpotter kan i tørt vejr lettere tørre ud.
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.
Her er du: Forsiden > Forum > Køkkenhaven > Jordbær