Forum

Knoldfennikel

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Louise Andersen, 27. maj 2008 kl. 23.53

Hej
Jeg har forsøgt at plante knoldfennikel i år, men det ser ikke ud som om de kommer (lidt svært at se da der er meget ukrudt – tør ikke at luge før jeg ved hvordan kimplanterne ser ud). Er der evt. nogen som ligger inde med gode råd om knoldfennikel og evt. kan forklare hvordan kimplanten ser ud?

Hilsen Louise

1 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lilium, 28. maj 2008 kl. 7.49

Kimplanterne ligner dild.

De er faktisk nemmere at forkultivere(i potter) og så plante ud, når de har en vis størrelse. Får stort set ingen sygdomme og bliver meget flottere end dem man kan købe. Går i stok hvis de sås for tidligt på sæsonen-faktisk er det ved at være tid til at forkultivere dem nu.

2 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Louise Andersen, 28. maj 2008 kl. 10.26

Hej Lilium.

Tak for dit svar;) Jeg kom nok desværre til at plante frøene lidt for tidlig – var lidt ivrig. Jeg plantede dem for snart 3 uger siden og det ser ikke ud som om de er kommet op endnu. For et par dage siden forkultiverede jeg noen frø i små drivhus som jeg har sat inde i stuen i lidt skygge – før jeg plantede dem i drivhus lagde jeg frøene i vand i to døgn. Det stod på pakken at de skulle have meget vand før de begynder at spirre – men jeg er måske lidt bange for at de har fået for meget – jorden er meget våd! Ved du om de kan klare så meget fugt eller om det er ok?

Hilsen Louise

3 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lilium, 28. maj 2008 kl. 12.19

Det tror jeg sagtens de kan klare.

4 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Louise Andersen, 28. maj 2008 kl. 12.23

;) tusen tak for for hjæpen.

Nyt svar til emnet »Knoldfennikel«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Køkkenhaven > Knoldfennikel

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider